آوارگان سوری برای امرار معاش به فروش اعضای بدن روی آورده‌اند

آوارگان سوری برای امرار معاش به فروش اعضای بدن روی آورده‌اند

خبرگزاری تسنیم: روزنامه آلمانی «دیر اشپیگل» افشا کرد که آوارگان سوری در لبنان برای امرار معاش روی به فروش اعضای بدن خود آورده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الوطن، روزنامه آلمانی «دیر اشپیگل» در گزارشی درباره وضعیت آوارگان سوری افشا کرد که آوارگان سوری در لبنان برای امرار معاش و تامین روزی خود، روی به فروش قاچاق اعضای بدن خود در بازارهای سیاه آورده‌اند.

این روزنامه آلمانی با تاکید بر اینکه شرایط سخت معیتشی، این آوارگان را به چنین اقدامی واداشته و این پدیده هر روز درحال گسترش در اردوگاه‌های آوارگان سوری لبنان است، به جوان سوری 19 ساله‌ای به نام «رائد» اساره می‌کند که جنگ در سوریه او را واداشت، 7 ماه پیش به همراه خانواده‌اش از حلب خارج شده و راهی لبنان شوند.

از آنجا که وی و خانواده‌اش تمام اموالی را که با خود آورده بودند، طی این 7 ماه هزینه کرده و بدون پول و ماوا مانده‌اند، فردی به وی پیشنهاد فروش کلیه‌اش را می‌دهد.

هم اکنون حدود یک میلیون سوری به لبنان پناه آورده‌اند، بدون اینکه مشخص باشد، آنها چگونه امرار معاش می‌کنند و شرایط سخت زندگی موجب شده تا بسیاری از آنها روی به فروش اعضای خود آورند.

این درحالی است که لبنان از جمله کشورهای منطقه است که تابستان هرسال شاهد ورود ثروتمندان جهان عرب از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای درمان و مداوای برخی از بیماری‌های خود در بیمارستان‌های این کشور بستری می‌شوند.

اما اطلاعات به دست آمده از فروش اعضای آوارگان از جمله کلیه نشان می‌دهد که هم اکنون یکی از باندهای قاچاق اعضای بدن در این اواخر ماهی 150 کلیه خرید و فروش کرده که بسیاری از آنها به کشورهای شیخ‌نشین خلیج فارس ارسال شده و پس از آن آمریکا و کشورهای اروپایی در رده‌ها بعد قرار دارند.

رائد، این آواره جوان سوری می‌گوید که در قبال فروش کلیه‌اش 7 هزار دلار دریافت کرده است، در حالی‌که این کلیه 15 هزار دلار به طرف‌های متقاضی فروخته می‌شود.

همچنین اطلاعات موجود نشان می‌دهد که اکثر افرادی که اقدام به فروش اعضای بدن خود می‌کنند، در گروه سنی 14 تا 30 سال قرار دارند و عمل‌های آنها در خانه‌های سری که برای این امر تجهیز شده و نه بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان