وندی شرمن نسبت به توافق هسته‌ای با ایران تردید دارد

وندی شرمن نسبت به توافق هسته‌ای با ایران تردید دارد

خبرگزاری تسنیم:یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد علیرغم تمایل آمریکا برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران که منجر به تعدیل تحریم‌ها و حفظ غنی سازی خواهد شد برخی اعضای تیم مذاکراتی آمریکا تردیدهایی درباره منطقی بودن چنین توافقی مطرح کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه صهیونیستی معاریو مدعی شد مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا نسبت به دستیابی به توافق با ایران تردید دارد. 

یک روزنامه صهیونیستی مدعی شد علیرغم تمایل آمریکا برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای با ایران که منجر به تعدیل تحریم ها از یک سو و حفظ غنی سازی اورانیوم خواهد شد برخی اعضای تیم مذاکراتی آمریکا تردیدهایی درباره منطقی بودن چنین توافقی مطرح کرده اند. به نوشته این نشریه، معاون وزیر خارجه آمریکا، وندی شرمن جزو این گروه از افراد است.

کشورهای گروه 1+5 برای گزارش ها حاکی از آن است به توافق با ایران نزدیک شده‌اند و این در حالی است که اسرائیل نسبت به چنین توافقی خشمگین است. نتانیاهو این توافق را «بدتر از بد و خطرناک» توصیف کرد. 

وندی شرمن، در پایان دور قبلی مذاکرات هسته‌ای به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد اما موفق به نزدیک‌کردن مواضع واشنگتن به اسرائیل نشد وعملا اختلافات بر سر موضوع هسته‌ای برجسته تر شد.

اواباما و جان کری این توافق را یک گام دیپلماتیک ضروری خوانده‌اند در حالی که این نشریه صهیونیستی مدعی شد شرمن بیشتر از دو مقام مافوق خود تردید دارد.

از سوی دیگر فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه امروز به سرزمین های اشغالی سفر خواهد کرد. کارشکنی فرانسه در مذاکرات هسته‌ای اخیر موجب خواهد شد تا رژیم صهیونیستی از اولاند بخواهد در توافق احتمالی با ایران متوقف کردن ساخت رآکتور اراک و نیز تبدیل اورانیوم با غنای 20 درصد را به میله سوخت بیافزایند.

 لازم به ذکر است که در حالی که مقامات ارشد آمریکا نسبت به پیشبرد دیپلماسی با ایران تاکید می‌کنند، جریان های رسانه ای و لابی های صهیونیستی در تلاشند وجود اختلاف نظر در بین این مقامات را برجسته ساخته و بر مذاکرات آتی تاثیر گذارند. 

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان