غرب برای توافق هسته‌ای با ایران بیش از حد مشتاق است

غرب برای توافق هسته‌ای با ایران بیش از حد مشتاق است

خبرگزاری تسنیم: یکی از نزدیک‌ترین مشاوران سیاسی نتانیاهو گفت کشورهای غربی برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران و تعدیل تحریم‌ها بیش از حد مشتاق هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، تزاچی هانگبی رئیس سابق کمیته روابط خارجی پارلمان اسرائیل (کنست) و یکی از نزدیک‌ترین مشاوران سیاسی نتانیاهو گفت: کشورهای غربی برای رسیدن به یک توافق هسته‌ای با ایران و تعدیل تحریم‌ها بیش از حد مشتاق هستند. وی افزود: این در حالی است که غرب منتظر آن نمی‌شود که ایران نیات خود را آشکار کند.

مشاور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفتگو با یک شبکه رادیویی گفت این رژیم به دنبال تقابل با آمریکا در موضوع هسته ای ایران نیست، اما در موارد تهدید وجودی، گاه وجود تنش اجتناب ناپذیر است.

این عضو کنست افزود همچنان این خطر وجود دارد که آمریکایی ها بخواهند از یک بحران جدی درباره موضوع هسته‌ای ایران اجتناب کنند.

هانگبی ادامه داد:«علیرغم نیت‌های خوب و این واقعیت که اوباما می‌داند این بخشی از میراث او خواهد بود، نمی‌توانم میزان قاطعیت آمریکایی‌ها را طی مذاکرات پیش بینی کنم.»

کشورهای گروه 1+5 و ایران در مذاکرات اخیر ژنو به یک توافق هسته ای نزدیک شدند و قرار است این مذاکرات هفته جاری ادامه یابد. مقامات صهیونیستی از مخالفان اصلی این توافق محسوب می شوند و تمام تلاش خود را برای برهم زدن و اختلال در مذاکرات هسته ای به کار گرفته اند، نتانیاهو این توافق را « بدتر از بد و خطرناک» توصیف کرد.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت