در صورت حمله اسرائیل به ایران، واشنگتن به تعهداتش عمل خواهد کرد

در صورت حمله اسرائیل به ایران، واشنگتن به تعهداتش عمل خواهد کرد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد، اگر اسرائیل بخواهد برای نابودی تاسیسات هسته ای ایران به این کشور حمله کند آمریکا نیز به برخی تعهداتش در قبال رژیم صهونیستی عمل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، مارتین دمپسی فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا روز گذشته تصریح کرد، ما تعهد عمیقی نسبت به اسرائیل داریم. به همین دلیل با مقام های اسرائیلی مرتب در تماس و رابطه هستیم. اگر اسرائیل بخواهد برای ضربه زدن به تاسیسات هسته ای ایران اقدام کند، آمریکا به تعهداتش در قبال این رژیم عمل خواهد کرد.

در پاییز امسال دیپلمات های آمریکایی و سایر کشورهای علاقمند راهکارهای حل و فصل برنامه هسته ای ایران و متوقف کردن آن را بررسی کرده اند.بر اساس این گزارش مقام های رسمی ارشد دولت آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که برای دستیابی به توافق موقت با ایران برای جلوگیری از پیشرفت برنامه هسته ای این کشور در برخی زمینه های مهم و کلیدی به توافق نزدیک شده اند.

این توافق می تواند موجب کاهش تحریم ها بر ضد ایران شود اقدامی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل آن را یک اشتباه ارزیابی کرده است. نتانیاهو در مقابل خواستار افزایش فشار تحریم های کشورهای غربی بر ضد ایران است. نخست وزیر اسرائیل نسبت به دستیابی به یک توافق بسیار بد هسته ای با ایران هشدار داده است.

این نخستین باری نیست که رهبران آمریکایی سعی دارند تا پایبندی خود به تعهدات مربوط به رژیم صهیونیستی را نشان دهند. چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز در مصاحبه اختصاصی با سی ان ان تاکید کرد، آمریکا به دقت به اسرائیل گوش می دهد. وی بار دیگر تصریح کرد که واشنگتن راهبرد بلندمدت خود را در خصوص اطمینان حاصل کردن از عدم توانایی ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای ادامه خواهد داد.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز پیش از این اظهارات مشابهی را بیان کرده بود. وی در این باره گفت، ما عمیقا به تعهدات خود در قبال اسرائیل پایبند هستیم. من می توانم آن دوستان و هر کس دیگری را که موضوع هسته ای ایران را دنبال می کند مطمئن کنم که آمریکا کاری را انجام نخواهد داد که موجب افزایش ریسک و خطر بر ضد اسرائیل شود.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان