تحریم‌ها با تداوم تلاش ایران در راستای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌یابند


تحریم‌ها با تداوم تلاش ایران در راستای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای ادامه می‌یابند

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور فرانسه ساعتی پیش در جمع نمایندگان اسرائیلی اعلام کرد تا زمانی که ایران تلاش‌های خود برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را متوقف نکند، تحریم ها علیه این کشور باقی خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه اسکای نیوز، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه که هم اکنون در اسرائیل به سر می برد ساعتی پیش در پارلمان رژیم‌ صهیونیستی طی سخنانی اعلام کرد که فرانسه به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را نمی‌دهد هر چند پاریس با تهران دشمنی ندارد.

وی در ادامه افزود: ایران حق دارد به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دسترسی داشته باشد اما به این کشور اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نمی دهیم.

رئیس جمهور فرانسه همچنین اعلام کرد: تا زمانی که ایران از تلاش برای دستیابی به سلاح های هسته ای دست بر ندارد، تحریم ها علیه این کشور باقی خواهد ماند.

اولاند گفت: ما همواره تاکید داریم که مساله هسته ای ایران باید از راه دیپلماتیک حل شود و این گزینه برای ما در اولویت قرار دارد.

اولاند همچنین با اشاره به نقش شیمون پرز رئیس رژیم‌ صهیونیستی در روابط اسرائیل و فرانسه تاکید کرد که وی نقش زیادی در دوستی پاریس و تل‌آویو دارد.

رئیس جمهور فرانسه همچنین به موضوع مذاکرات سازش فلسطین و اسرائیل پرداخت و گفت: قدس باید پایتخت دو دولت فلسطین و اسرائیل باشد.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در دیدار با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در شهر رام الله تاکید کرد که پاریس خواستار توقف کامل شهرک سازی اسرائیل در سرزمین هایی است که فلسطینی ها برای تشکیل دولت آینده خود می خواهند.

رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادعا کرد: فرانسه طرفدار توافقی مقدماتی با ایران است اما این توافق باید با رعایت 4 شرط همراه باشد از جمله اینکه تمامی تاسیسات هسته ای ایران از هم اکنون زیر نظارت بین المللی قرار گیرد، غنی سازی 20 درصد به تعلیق درآید، ساخت راکتور آب سنگین اراک متوقف شود و ذخایر اورانیوم غنی شده ایران نیز کاهش یابد.

رئیس جمهور فرانسه که روز یکشنبه برای دیداری 3 روزه وارد سرزمین های اشغالی شده است، در بدو ورود به فرودگاه «بن گوریون» در تل آویو گفت: تعهد فرانسه به امنیت اسرائیل، تعهدی دیرینه و تزلزل ناپذیر است.

با اینکه سفر اولاند به سرزمین های اشغالی از قبل برنامه ریزی شده بود اما با توجه به موضعگیری اخیر فرانسه در مذاکرات اتمی دو هفته پیش در ژنو که مانع از نهایی شدن توافق درحال تنظیم با ایران شد، این موضوع خشنودی عمیق مقامات صهیونیست را موجب شد.

این نخستین سفر رسمی فرانسوا اولاند به سرزمین های اشغالی در یکسال و نیم ورود او به کاخ الیزه به عنوان نماینده حزب سوسیالیست فرانسه است.

موضعگیری لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه در مذاکرات اخیر ژنو، مانع از تفاهم احتمالی میان ایران و گروه کشورهای 1+5 شد و بنیامین نتانیاهو نیز در پی این موضعگیری پاریس گفت: این موضع قاطعانه فرانسه را به اولاند تبریک می گویم و قدردان فرانسه هستم.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان