هیچ کاهش یا توقفی در مسیر برنامه هسته‌ای ایران رخ نداده است

هیچ کاهش یا توقفی در مسیر برنامه هسته‌ای ایران رخ نداده است

خبرگزاری تسنیم: سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد ممکن است ابعاد فنی طرح های هسته‌ای کشور به دلیل مسایل مختلف طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده پیش نرود اما توقفی هم رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم،  سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: هیچگونه کاهش و یا توقفی در مسیر برنامه های هسته ای ایران رخ نداده است. 

مرضیه افخم درباره گزارش اخیر دبیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: گزارش آقای آمانو در مقایسه با سایر گزارش های آژانس متوازن بود و این به خاطر توافق بین ایران و آژانس صورت گرفت.

وی تصریح کرد ممکن است ماهیت برنامه‌ها و ابعاد فنی طرح‌های هسته‌ای کشور به دلیل مسایل مختلف طبق برنامه‌های از پیش تعیین شده پیش نرود اما توقفی هم رخ نداده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره پیش بینی وی از مذاکرات پیش روی ژنو گفت: ما مسیر مذاکرات را واقع بینانه و با خوش‌بینی بررسی و آغاز کرده ایم و براساس اراده سیاسی و حسن نیتی که وارد شدیم امیدواریم در مسیر احقاق حقوق ملت ایران به نتیجه برسیم.

وی در ادامه گفت: امیدواریم در این مذاکرات هم نگرانی‌های دو طرف رفع و در عین حال حقوق ملت ایران حفظ شود و به رفع تحریم‌ها منجر شود. 

افخم با اشاره به سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به ژنو  گفت: وزیر امور خارجه پیش از  انجام دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5  در مسیر ژنو توقفی در رم خواهد داشت و با همتای ایتالیایی خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه این دیدار در چارچوب مشورت‌های سیاسی انجام می‌شود که ابعاد مناسبات دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله مساله سوریه و مذاکرات ایران با گروه 3+3 مورد تبادل نظر و گفت‌وگو قرار می‌گیرد. 

این خبر تکمیل می شود...

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان