صدور کارت هوشمند برای طلاب حوزه علمیه خراسان

صدور کارت هوشمند برای طلاب حوزه علمیه خراسان

خبرگزاری تسنیم: معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه علمیه خراسان از صدور کارت هوشمند برای طلاب حوزه علمیه خراسان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان رضوی، حجت الاسلام قاسمی سالخورده اظهار کرد: تمام طلاب شاغل و غیرشاغل که در این حوزه پرونده فعال دارند، می‌توانند در طرح صدور کارت هوشمند طلاب خراسان ثبت‌نام کنند, ستاد کارت هوشمند حوزه علمیه خراسان به منظور طراحی و چاپ کارتی که به منزله هویت و شناسایی و نیز خدمت‌رسانی به طلاب باشد، از ابتدای امسال تشکیل و با جلسات مختلف، در زمینه صدور این کارت تصمیم‌گیری شد.

وی با تأکید بر توجه به امنیت این کارت، افزود: کارت هوشمند طلاب حوزه علمیه خراسان، اطلاعات شخصی، شماره نظام وظیفه، کد طلبگی، شناسه مرکز خدمات را دارا است.

مسئول اجرایی ستاد کارت هوشمند شناسایی طلاب حوزه علمیه خراسان، تجمیع، ساماندهی و یکسان سازی کارت شناسایی طلاب این حوزه و نیز احراز هویت، وضعیت نظام وظیفه، تحصیل و سرعت بخشیدن به خدمات قابل ارائه به فضلا، ‌روحانیان و طلاب محترم، به روز شدن اطلاعات را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

وی ثبت‌نام و شرکت در برنامه‌های آموزشی را یکی از کارهایی که در آینده نزدیک با این کارت انجام می‌شود عنوان کرد و افزود: قابلیت حضور و غیاب، دعوت به جلسات، اتصال به شبکه شتاب بانکی، امکان واریز کمک‌های نقدی و شهریه، امکان ارائه خدمات معیشتی و کمک هزینه‌های مختلف از کارهایی است که با این کارت می‌توان انجام داد.

قاسمی سالخورده تصریح کرد: تمام طلاب دارای پرونده فعال حوزه علمیه خراسان می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند و به زودی تمام خدمات آموزشی، اداری و رفاهی حوزه از طریق این کارت ارائه می‌شود.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی حوزه علمیه خراسان درباره مراحل اجرایی و چگونگی ثبت‌نام در این طرح با بیان این که اطلاع رسانی همزمان در ایام شهریه انجام می‌شود، از طلاب این حوزه خواست تا با مراجعه به پرتال طلاب در سایت حوزه علمیه خراسان به نشانی www.hozehkh.com اطلاعات شخصی و درخواستی خود را تکمیل کنند.

وی با بیان اینکه طلاب سطح یک می‌باید عکس جدید غیر معمم و طلاب سطوح بالاتر، عکس معمم، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی خود و در صورت تاهل، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی اعضای تحت تکفلشان را اسکن کرده و در پرتال ویژه خود قرار دهند، گفت: در صورتی که اطلاعات تکمیل شود، در ردیف صدور کارت هوشمند قرار می‌گیرند.

قاسمی سالخورده عنوان کرد: در مرحله ثبت‌نام، در قسمت پرتال، برخی از اطلاعات طلاب قابل ویرایش نیست، بنابراین در صورت مغایرت باید با ارائه مدرک، به صورت مشاهده حضوری از طریق اداره پذیرش مرکز مدیریت نسبت به ویرایش آن اقدام کنند.

وی با تکید بر اینکه مراجعه حضوری تنها در مرحله تحویل کارت‌ها است، گفت: در مرحله تحویل کارت باید طلاب نظام آموزشی عمومی مشهد به مرکز مدیریت، طلاب مدارس تحت برنامه سطوح مختلف به مدارس خود و طلاب عمومی خراسان شمالی و جنوبی به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

مسؤل اجرایی ستاد کارت هوشمند شناسایی طلاب حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه زمان و مکان تحویل کارت به طلاب پیامک می‌شود، گفت: هزینه‌ای در مرحله صدور کارت از طلاب دریافت نمی‌شود, اما در صورت صدور کارت المثنی، هزینه آن را باید پرداخت کنند.

وی شروع طرح و ثبت نام را از نیمه دوم محرم اعلام و خاطرنشان کرد: امیدواریم با مشارکت طلاب، این طرح تا پایان امسال به صورت کامل اجرایی شود.

قاسمی سالخورده تاریخ صدور نخستین کارت‌ها را نیمه دوم ماه صفر عنوان کرد و گفت: بیش از 20 هزار طلبه برادر و خواهر در این طرح مشارکت دارند و برای آنها کارت هوشمند صادر می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon