سوگواره تعزیه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

سوگواره تعزیه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: سوگواره تعزیه استان در نیمه دوم ماه صفر همزمان با ۲۰ آذر در استان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، حسین گنجی صبح امروز در جمع گروه‌های تعزیه این استان اظهار کرد: گروه‌های تعزیه در بازشناسی زوایای واقعه کربلا نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود: آیین مذهبی تعزیه ریشه در سنت و هنر ایرانیان دارد که با وقوع حادثه عاشورا که الگوی از تلاش بزرگ در راه حق و حقیقت بود فصلی درخشان در اساطیر مذهبی ایرانیان به وجود آورد.

گنجی تصریح کرد: اجرای تعزیه می‌تواند در زمینه تحقق و احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز موثر باشد و برهمین اساس توجه به فریضه اقامه نماز اول وقت در تعزیه بسیار مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 144 گروه تعزیه در ماه محرم در استان خبر داد و گفت: عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) همه روزه می‌توانند از این اجراها در محل‌هایی که برای گروه‌های تعزیه اختصاص یافته است، حضور یابند.

گنجی خاطرنشان کرد: سوگواره تعزیه استانی نیز امسال در تعزیه‌سرای بیت‌العباس شهرکرد برگزار می‌شود که گروه‌های علاقمند می‌توانند با مراجعه به دفتر کانون تعزیه استان در این سوگواره ثبت‌نام کنند.

وی از برگزاری سوگواره تعزیه استان در نیمه دوم ماه صفر خبر داد و گفت: این سوگواره که گروه‌های برتر تعزیه‌خوانی استان در آن حضور دارند  همزمان با بیستم آذرماه برگزار می‌شود.

گنجی اظهار کرد: گروه‌های شبیه‌خوانی استان از فعال‌ترین گروه‌های تعزیه کشور به شمار می‎روند و از جایگاه خوبی در عرصه شبیه‌خوانی ایران اسلامی برخوردارند.

گنجی با بیان اینکه گروه‌های تعزیه استان در دهه اول ماه محرم‌الحرام سال جاری اجراهای مطلوبی را داشتند، خاطرنشان کرد: تکیه تعزیه‌سرای بیت‌العباس(ع) شهرکرد نیز امسال میزبان پنج هزار نفر از عزاداران حسینی بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon