ظریف: فردا نیز با اشتون دیدار می‌کنم/ موفقیت مذاکرات بسته به تفاهم درباره موضوعات مختلف است

ظریف: فردا نیز با اشتون دیدار می‌کنم/ موفقیت مذاکرات بسته به تفاهم درباره موضوعات مختلف است

خبرگزاری تسنیم: وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرنگاران پس از پایان نشست ایران و ۱+۵ ضمن اشاره به تکرار دیدار با اشتون اعلام کرد موفقیت مذاکرات بسته به تفاهم درباره موضوعات مختلف است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به ژنو؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه پس از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 که حدود 10 دقیقه به طول انجامید در جمع خبرنگاران گفت: "دوستان در حال ملاقات با هیئت روسی هستند، بعد با هیئت اتحادیه اروپا (آلمان، انگلستان و فرانسه) دیدار و در پایان ملاقات دوجانبه‌ای با هیئت آمریکایی خواهند داشت".

ظریف با اشاره به دیدار ظهر امروزش با معاون وزیر خارجه چین افزود: "فردا صبحانه کاری با رؤسای سازمان‌های بین‌المللی مستقر در ژنو دارم و سپس با کاترین اشتون دیدار خواهم کرد".

رئیس دستگاه دیپلماسی درباره اینکه شنیده شده معاون وزیر خارجه چین در دیداری که قبل از شروع مذاکرات ایران و 1+5 با عباس عراقچی داشته حامل پیغامی بوده، اظهار داشت: "در این‌گونه مذاکرات گفت‌وگوها ادامه دارد و این‌گونه نیست که شما یک بار صحبت کنید و تمام شود. احتمالاً تا این جلسات تمام شود بارها با هریک از هیئت‌ها مذاکره خواهیم کرد. نیاز ندارد حامل پیام باشد امکان دارد بخواهند سؤالی را مطرح یا موضوعی را به اطلاع ما برسانند، از این گفت‌وگوها زیاد خواهد بود، اگر هر دفعه شما بخواهید پیش‌بینی کرده و یا تئوری بیان کنید زمانی که جلسه تمام شود یک کتاب تئوری در مورد مذاکرات خواهید داشت".

وزیر خارجه با بیان "فردا من و خانم اشتون همراه با همکارانمان گفت‌وگو دارم"، اظهار داشت: "شروع کار ما برای این است که ببینیم چطور می‌توانیم متن را نهایی کنیم".

وی گفت: "این تازه شروع کار ماست که ببینم چطور می‌توانیم متن را نهایی کنیم، تا با نگارش شروع شود یا با گفت‌وگو راجع به موضوعات شروع شود یا درباره مفاهیم بحث کنیم. ما گفته‌ایم این کار باید مشترکاً شروع شود و باید بر اساس احترام مقابل باشد".

ظریف در ادامه گفت: "امیدواریم کار به پیش برود و به نتیجه نزدیک شویم و اینکه تا پایان گفت‌وگوها به نتیجه برسیم یا نرسیم بستگی به این دارد که چقدر در مورد موضوعات مختلفی که هنوز برای بحث باقی مانده به تفاهم برسیم".

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان