عراقچی: شانس دستیابی به توافق در این دور مذاکرات هسته‌ای وجود دارد

عراقچی: شانس دستیابی به توافق در این دور مذاکرات هسته‌ای وجود دارد

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبر در ژنو تاکید کرد شانس دستیابی به توافق در دور فعلی مذاکرات هسته‌ای ژنو وجود دارد اما کار سختی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به ژنو، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با شبکه خبر تاکید کرد به خاطر مسائلی که در دور قبل پیش آمد، این بار ترجیح می دهیم که هیچ مذاکره ای شروع نشود پیش از آنکه ابهامات قبلی برطرف شود و به راه حل واحدی درباره اختلافات قبلی برسیم. 

وی ادامه داد همیشه باید امیدوار بود و این شانس وجود دارد ولی کار سختی است. به هر حال اختلافات عمده ای که در مورد متن قبلی وجود دارد باید حل شود.

اگر به این جمع بندی برسیم احتمال توافق در این مرحله وجود دارد. اگر هم به نتیجه نرسیم مذاکرات در مراحل بعدی ادامه خواهد یافت.  

معاون وزیر امور خارجه کشورمان درباره حضور وزاری خارجه شش کشور گفت اگر ما به توافق نزدیک شویم و اگر آنها به این جمع بندی برسند که توافق نزدیک است خواهند آمد. وی تاکید کرد در دور قبل نیز ما از آنها دعوت نکرده بودیم و آنها با خواست خود آمدند. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد ارزیابی از مذاکرات گفت هنوز زود است اما تا الان به ما اطمینان دادند که مواضع واحدی دارند و صحبت‌های آنها عوض نخواهد شد. آنها اشتون را به عنوان نماینده انتخاب کرده‌اند. اگر این احساس در ما ایجاد شود که طرف مقابل نظر واحدی دارند وارد مذاکره با آنها خواهیم شد.

عراقچی همچنین با اشاره به دیدار امروز ظریف و اشتون در ساعت 9 به وقت ژنو(11:30 به وقت ایران) افزود 6 کشور به کاترین اشتون اختیارات کامل را داده اند و تاکید کرده اند با موضع واحدی وارد مذاکرات می شوند. 

انتهای پیام/1 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان