تاکید چین بر نقش مثبت این کشور در مذاکرات هسته ای ایران

تاکید چین بر نقش مثبت این کشور در مذاکرات هسته ای ایران

خبرگزاری تسنیم: مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی در شرایطی قرار است برای سومین روز متوالی ادامه یابد که چین بر ادامه نقش مثبت خود در این مذاکرات تاکید کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس تی وی؛ سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری که روز گذشته برگزار شد تاکید کرد، چین به ایفای نقش مثبت خود در مذاکرات هسته ای ایران برای دستیابی به نتیجه ای ایده آل و مطلوب ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش وی از کشورهای شرکت کننده در این مذاکرات خواست تا مذاکرات را قدم به قدم و اصولی به پیش برند.سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، هم ایران و هم شش قدرت جهانی آمادگی سیاسی خود را برای حل و فصل اختلافات موجود در خصوص برنامه هسته ای ایران نشان داده اند و مذاکرات تاکنون پیشرفت های مثبتی داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد، چین امیدوار است که طرف های شرکت کننده در مذاکرات از این فرصت استفاده کرده و مذاکرات را به پیش برند و اختلافات خود را کاهش داده و برای دستیابی به نتایج احتمالی همکاری کنند.دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 شامل کشورهای انگلیس، چین، فرانسه، روسیه، آمریکا و آلمان از روز چهارشنبه در شهر ژنو آغاز به کار کرده است.

دو طرف برای دستیابی به توافق اولیه برای پایان دادن به اختلافات بر سر مساله هسته ای ایران تلاش می کنند. روز گذشته محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دو دور مذاکره برگزار کردند. دو طرف روز چهارشنبه نیز مذاکراتی داشتند.

مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون روز گذشته مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی را واقعی و معنادار توصیف و ارزیابی کرد. وی در این باره گفت، این مذاکرات یک نشست کلاسیک نبوده بلکه مذاکراتی واقعی، معنادار و بر اساس جزییات بوده است.
انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان