نتانیاهو تنها مخالف تحقق توافق هسته‌ای با ایران است

نتانیاهو تنها مخالف تحقق توافق هسته‌ای با ایران است

خبرگزاری تسنیم: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم اکنون به عنوان تنها مخالف تحقق توافق هسته‌ای درقبال برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از النهار؛ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نتوانست رهبران کشورهای بزرگ جهان را از رسیدن به توافق هسته ای درقبال برنامه هسته ای تهران بازدارد.

کشورهای بزرگ جهانی هم اکنون تلاش می کنند برنامه هسته ای ایران را برای مدت 6 ماه معلق بماند تا در قبال آن بخشی از تحریم های اعمال شده برضد ایران را کاهش دهند.

در این راستا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلاش کرد نظر هم پیمان اروپایی خود یعنی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه را به خود جلب کند وحتی در استقبال از وی در تل اویو برای وی فرش قرمز پهن کرد، اما حتی این هم پیمان اسرائیل هم تاکنون حاضر نشده به خواسته نتانیاهو پاسخ مثبت دهد اما با این وجود نخست وزیر اسرائیل از موضع تند سری قبل مذارکات هسته ای که فرانسه از خود ضد ایران نشان داده بود تقدیر و تمجید کرد.

رسانه های اسرائیلی از موضع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم در تقدیر و تمجید زاید الوصف از فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه انتقاد کردند چرا که آنها نوشتند: این تمجید و تقدیر زاید الوصف از فرانسه از سوی نتانیاهو یک نابخردی سیاسی به شمار می آید چرا که وی قصد داشت با این اقدام آمریکا را ناخشنود سازد در حالی که واشنگتن یکی از هم پیمانان قدیمی تل آویو است و فرانسه در این بین هرگز برای اعتماد کردن ساخته نشده است.

در همین چند روز اخیر هم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای جلب حامی و برای افزایش حجم مخالفت ها با حصول توافق هسته ای با ایران عازم مسکو شد اما در این سفر هم نخست وزیر اسرائیل کاملاً نا کام ماند البته در درک علت این ناکامی تل آویو در مسکو نیاز به کشف علت ها نیست، چرا که ظرف همین چند ماه اخیر تنش میان اسرائیل و روسیه بر سر موضوع سوریه بالا گرفته است یکی از این مشکلات و اختلافات مربوط به اعتراض تل آویو نسبت به واگذاری سیستم پدافند موشکی روس به سوریه است و در این خصوص اسرائیل اعلام کرد این سیستم پدافند می تواند برای تل آویو به مثابه تهدید تلقی شود، از آن گذشته ظرف مدت گذشته تل آویو طی چندین نوبت اقدام به حمله به تسلیحات نظامی ساخت روسیه در سوریه نمود که این خود موجب خشم مقامات مسکو شده است.

در همین حین هنوز هم روابط بین نتانیاهو و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا شاهد استمرار تنش است، تل اویو نظام آمریکا را به ملاحظه کاری در قبال پرونده هسته ای ایران متهم کرده است.

مقامات اسرائیلی بر این باورند که نظام باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درصدد رسیدن به یک راه حل سریع با جمهوری اسلامی ایران در قبال کاستن از حجم تحریم های اعمال شده ضد تهران است، همان تحریم هایی که تاپیش از این اوباما آنها را تنها ضامن تامین امنیت تل آویو می دانست و وعده داده بود از پیشرفت هسته ای ایران برای ساخت تسلیحات نظامی هسته ای جلوگیری خواهد کرد.

در همین راستا شماری از فرماندهان نظامی سابق ارتش تل آویو به نتانیاهو اطمینان داده اند، اسرائیل قادر است به تنهایی به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، چرا که تل آویو هرگز به توافق هسته ای که از نشست ژنو بخواهد حاصل شود پایبند نخواهد بود.

هم اکنون این واقعیت را بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل متوجه شده است که هم نه قادر است به تاسیسات هسته ای ایران به تنهایی حمله کند، و هم قادر به وارد آوردن فشار بر کشورهای هم پیمان خود برای جلوگیری از حصول توافق بر سر پرونده هسته ای تهران نیست از این رو اکنون نتانیاهو تنها به این امر خوشبین است که توافقی که قرار است با ایران حاصل شود تا حد امکان شرایط خوبی را داشته باشد.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان