راه اندازی فناوری شیرابه زباله در چهاردانگه ساری

راه اندازی فناوری شیرابه زباله در چهاردانگه ساری

خبرگزاری تسنیم: شهردار ساری از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت نیروگاه زباله سوز ساری خبر داد و گفت: تا بیست روز آینده فناوری تصفیه شیرابه زباله درچهاردانگه ساری راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی عبوری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با استفاده از فناوری نانو طرح تصفیه شیرابه را اجرایی کردیم به طوری که پس از تصفیه، آب حاصل قابل مصرف در کشاورزی می‌شود و حتی در مرحله بعد می‌توانیم آن را به آب شرب تبدیل کنیم.

وی افزود: باتوجه به خطرات زیست محیطی ناشی از خطرات غیر بهداشتی زباله‌ها و نفوذ زباله به منابع زیرزمینی و آب‌های سطحی اجرای این پروژه ضروری بود.
شهردارساری افزود: برای فناوری تصفیه شیرابه زباله در بخش چهاردانگه ساری 1.5 میلیارد تومان اعتبار هزینه می شود.

شهردار ساری افزود: روزانه 70 هزار لیتر آب قابل استفاده برای کشاورزی تصفیه می شود.

عبوری اظهار کرد: مدیریت پسماند زباله و شیرابه و تبدیل آن در مرحله اول به آب قابل کشاورزی و حتی امکان شرب پس از تصفیه نهایی، هزینه پایین، قابلیت حمل و طراحی و ساخت نانو غشاها در داخل کشور از مزایای این دستگاه به شمار می‌رود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت نیروگاه زباله سوز ساری اشاره کرد و گفت: قرار است تجهیزات این کارخانه اردبیهشت سال 93 به ساری برای نصب انتقال داده شود.

شهردارمرکز استان با بیان اینکه مشکلات تامین اعتبار برای احداث کارخانه زباله سوز ساری انجام شد، تصریح کرد: با راه اندازی نیروگاه زباله سوز از حمل زباله به بخش چهاردانگه ساری جلوگیری می شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon