به توافق نزدیک شده‌ایم اما آخر مذاکرات سخت است

به توافق نزدیک شده‌ایم اما آخر مذاکرات سخت است

خبرگزاری تسنیم: یک دیپلمات ارشد آمریکایی گفته است که برای رسیدن به توافقی با ایران خیلی نزدیک شده‌ایم اما آخر مذاکرات همیشه سخت‌تر است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری و تحلیلی المانیتور به نقل از یک دیپلمات ارشد آمریکا نوشت: ما خیلی نزدیک شده‌ایم اما آخر مذاکرات همیشه سخت است و اگر راحت بود پیش‌ از این حل شده بود.»

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد قدرت‌های جهانی و ایران برای رسیدن به یک توافقی در ژنو نزدیک شده‌اند چرا که جان کری وزیر خارجه آمریکا و سایر وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 1+5 نیز اعلام کرده‌اند به مذاکرات ژنو ملحق خواهند شد.

اواخر روز گذشته ماری هارف معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته_ پیشرفتی که خانوم اشتون و تیم وی سخت کار کردند تا امشب به دست آمد_  جان کری تصمیم گرفته است به ژنو سفر کند تا با همتایان خود فردا به مذاکرات ملحق شود.

وی افزود: پس از صحبت با خانوم اشتون و تیم مذاکر کننده‌مان او (کری) تصمیم گرفت به آنجا سفر کند و امیدوار است که به یک توافق دست یافته شود.

تصمیم کری برای سفر به ژنو پس از آن صورت گرفت که غروب روز گذشته سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه وارد ژنو شد و وزیران خارجه کشورهای فرانسه،‌ آلمان و انگلیس نیز اعلام کردند که امروز (شنبه) به مذاکرات ملحق خواهند شد.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان