ویلیام هیگ: حضور وزرا به‌معنای تمام شدن کار نیست/ اختلافات کم اما مهمی وجود دارند

ویلیام هیگ: حضور وزرا به‌معنای تمام شدن کار نیست/ اختلافات کم اما مهمی وجود دارند

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه انگلستان اعلام کرد که قدرت‌های جهانی از این مذاکرات حمایت می‌کنند و شکاف‌ها کمتر شده است اما هنوز اختلافات کم اما مهمی وجود دارند.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به ژنو؛ ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلستان، در بدو ورود به هتل محل برگزاری مذاکرات اعلام کرد: "ما اینجا نیستیم چون مذاکرات تمام شده‌اند. ما اینجا هستیم چون مذاکرات سخت هستند".

وی درباره حضور وزرای خارجه کشورهای 1+5 گفت: "آنها به این دلیل به ژنو آمده‌اند که سریع‌تر و راحت‌تر مذاکره کنند".

وی ‌هم‌چنین افزود: "قدرت‌های جهانی از این مذاکرات حمایت می‌کند، شکاف‌ها کمتر شده اما اختلافات همچنان هست. شکاف‌های باقی‌مانده مهم است".

هیگ در ادامه افزود که مسائل باقی‌مانده همان مسائلی هستند که در دو هفته گذشته نیز مورد بحث بودند اما توافقات زیادی حاصل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: "ما نگرانی‌هایی در مورد برنامه هسته‌ای ایران داریم. برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی برای خاورمیانه است... . برنامه هسته‌ای ایران عامل سایر بی‌ثباتی‌ها در منطقه هم هست".

هیگ افزود: "در صورتی توافق می‌کنیم که به نگرانی‌های ما پاسخ داده شود. با کشورهای دیگر و عربستان هم در ارتباط هستیم و نگرانی آنها را درک می‌کنیم".

وزیر خارجه انگلستان گفت: "مذاکرات نسبت به چند ماه پیش تغییر کرده‌اند و این چیز خوبی است... شش کشور تنها زمانی یک توافقنامه را امضا خواهند کرد که فکر کنیم توافق واقعاً ارزشش را دارد و واقعاً مسائل ناشی از مسائل هسته‌ای ایران را حل می‌کنند".

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت