دیدار لاوروف با اخضر ابراهیمی در ژنو

دیدار لاوروف با اخضر ابراهیمی در ژنو

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه روسیه در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران در ژنو با نماینده ویژه سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب در امور سوریه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی تسنیم به ژنو، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در حاشیه مذاکرات هسته‌ای در ژنو با یکدیگر دیدار کردند.

این دیدار در حاشیه مذاکرات هسته‌ای ایران با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت به همراه آلمان در ژنو صورت می‌گیرد. اخضر ابراهیمی به مدت چندین ماه است که تلاش می‌کند تا مقدمات برگزاری کنفرانس صلحی درباره سوریه تحت " ژنو 2" است.

این کنفرانس که از حمایت آمریکا و روسیه برخودار است به منظور پایان دادن به جنگ داخلی سوریه با حضور تمامی طرف‌های درگیر برگزار خواهد شد.

نزدیک به سه سال است که سوریه با آشوب و جنگ داخلی مواجه است بر اثر این خشونت‌ها تاکنون هزاران نفر از مردم و نیروهای امنیتی و نظامی جان خود را از دست داده‌‌اند.

دولت سوریه می‌گوید ناآرامی‌های کشورش توسط بعضی دولت‌های منطقه‌ای و غربی برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود، در همین زمینه گزارش‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تعداد بیشماری از شورشیان دارای تابعیت خارجی هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی