همایش رسانه و حماسه در ارومیه برگزار شد

همایش رسانه و حماسه در ارومیه برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: با همکاری سپاه شهداء آذربایجان غربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان دومین همایش رسانه و حماسه در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، در این همایش که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه ترتیب یافت امیدعلی مسعودی استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: رسانه در راستای ایجاد اقتصاد مقاومتی نقش و وظیفه مهمی دارد.

وی اعتماد سازی را در نخستین گام مورد بررسی قرار داد و گفت: یک رسانه با اعتماد سازی می تواند مخاطبان خود را حفظ و با ارائه گزارش و مطالب مطلوب به مخاطبان خود سمت و سو دهد.

اقتصاد مقاومتی در رسانه ها تبیین شود

این استاد ارتباطات تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی نوعی مدیریت و برنامه ریزی در اقتصاد است که در آن به مقاومت بخش های آسیب پذیر اقتصاد آن می پردازد.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی زمانی مطرح می شود که تحریم به عنوان جنگ اقتصادی رخ می دهد که در این راستا اصل مهم و نخست مدیریت و مقابله اعتماد سازی است.

برنامه ریزی رسانه ای اقتصاد مقاومتی را فعال تر می کند

این استاد دانشگاه اظهار کرد: نخستین کار در اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی اقتصادی و هماهنگی رسانه ها است که به سراغ سرمایه ملی رفته و مردم را به تشویف تولید ملی بپردازد.

رسانه ها اعتماد اقتصادی مردم را بر می انگیزند

این استاد ارتباطات تصریح کرد: اگر مردم به رسانه ملی و حتی رسانه محلی اعتماد داشته باشند گزارش ها و تحلیل هایشان می تواند مردم را به سمت تولید هدایت کند، در کشورمان بایستی کم کم از صادرات نفتی خود بکاهیم و در حوزه های دیگر اقتصادی برنامه ریزی کنیم.

وی رسالت مطبوعات را آگاه سازی خواند و گفت: در برابر چند صد شبکه ماهواره ای وظیفه رسانه ملی خطیر و ارزشمند است و بایستی با قدرت و اعتماد هر چه تمام تر در برابر عملیات روانی رسانه های بیگانه ایستاد.

مسعودی هشیارسازی مردم را نیز مهم عنوان کرد و افزود: بایستی بدانیم دشمنان چه برنامه هایی دارند و بر اساس آینده نگری حرکت کنیم.

تحریم ها سرشار از برکات اقتصادی است

وی جنگ را عملا چیزی نامطلوب خواند و گفت: جنگ تحمیلی ایران و عراق برای کشور ما سرشار از برکات بود چرا که ایران اسلامی در اوایل انقلاب و بدون تشکیل نهادهای اساسی درگیر جنگی ناخواسته شد و حتی در این شرایط نیز کشور خوب اداره شد و ما را از پای در نیاورد.

مسعودی تحریم ها را نیزمشابه جنگ تحمیلی خواند واضافه کرد: تحریم ها نیز فرصتی به وجود آورد تا دانشمندان و نخبگان کشور به علوم و فن آوری درون خود مراجعه کنند و کشور را به خود کفایی برسانند.

وی درد ایران را حاصل سال‌ها اقتصاد مصرفی غرب دانست و افزود: اگر بتوانیم الگوی مصرف راتغییر دهیم بسیاری از چالش ها حل می شود و بایستی این فرهنگ نهادینه شود که به اندازه تولید مصرف داشته باشیم نه بیشتر.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon