دیدار ربیعی با ۶ مرجع تقلید/پیشنهاد حذف یارانه ۵ دهک به دولت

دیدار ربیعی با 6 مرجع تقلید/پیشنهاد حذف یارانه 5 دهک به دولت

خبرگزاری تسنیم: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به استان قم سفر کرده بود با آیات عظام و مراجع تقلید در این استان دیدار و گفت و گو کرد .

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سفری دو روزه به قم داشت و در برنامه‌های مختلفی شرکت کرد.یکی از این برنامه‌ها دیدار با علما و مراجع تقلید بود.

ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در اولین روز سفر خود به استان قم با آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار و گفت و گو کرد.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:برای حل مشکل بیکاری  جوانان تحصیل کرده  و برای ازدواج و تشکیل خانواده  آنان  هر کاری انجام شود کاری شایسته است.

وی خاطرنشان کرد: بنده از ابتدا معتقد بودم که باید یارانه به افراد نیازمند تعلق گیرد.به نظر من پنج دهک باید از دریافت یارانه ها حذف شوند و بقیه به سایرین که نیاز دارند داده شود. البته در کنار حل مسائل اقتصادی نباید از مشکلات اجتماعی و فرهنگی غافل بود. مشکلات اجتماعی می توانند معضلات دیگری را در پی داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: دلیلی ندارد که در نظام اسلامی آمار طلاق بالا برود و درعین حال ازدواج ها کاهش یابند. این مرجع تقلید با بیان اینکه بحث اعتدال مطرح شده از سوی رئیس جمهور باید مانند تابلویی در مقابل چشم وزرا قرار بگیرد بیان کرد: وزرا نیز باید تمام کارهای خود را با اعتدال پیش ببرند.

ربیعی همچنین  به دفتر آیت‌الله علوی گرگانی رفت و پس از اقامه نماز مغرب و عشا با این استاد برجسته حوزه علمیه به گفت‌وگو نشست.

آیت الله علوی گرگانی در دیدار با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتمای : ظرفیت های داخلی باید برای ایجاد اشتغال در کشور تقویت شود

آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت:ظرفیت های بسیاری در شور وجود دارد و باید آن ها را به سمت فعالیت های اجرایی و تولیدی بکشانیم تا اشتغال در کشور ایجاد شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کارو رفاه اجتماعی  این استاد برجسته حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:   صاحب نظران باید در مورد مسایل و مشکلاتی  که هم اکنون در کشور وجود دارد راه حل هایی را تعیین کنند.

آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: در شرایط فعلی محدودیت هایی برای کشور وجود دارد که  باید به فکر رفع این قبیل محدودیتها  باشیم. در برخی موسسات و سازمان ها شاهد حیف و میل بودجه هستیم و برخی مراسم ها و برنامه ها در کشور اجرا می شود که برگزاری آن ها ضروری به نظر نمی رسد.

آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: باید اقتصاد دانان و صاحب نظران دورهم بنشینند و بخشی از اعتبارات مصرفی را کاهش دهند تا رفاه بیشتر برای مردم ارمغان آمده و جلوی بیکاری جوانان گرفته شود.

گفتنی است علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر دو روزه خود به استان قم  در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کارگران کشور ، حضور خواهد یافت.آیت الله موسوی اردبیلی در دیدار با ربیعی: عملکرد دولت طلیعه خوبی است

آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع عظام تقلید در دیدار با ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عملکرد دولت طلیعه خوبی است و امیدوارم دولت در این زمینه موفق باشد.
این مرجع تقلید چهارشنبه شب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خوشبختانه این روزها اخبار خوبی از دولت شنیده می شود و از این که شرایط کشور به سمت خوبی پیش می رود، خوشحال هستیم.

آیت الله موسوی اردبیلی تصریح کرد: وظیفه ما است که برای دولتمردان و مسئولان کشور دعا کنیم.وی همچنین افزود: مشکلات بسیاری در پیش روی این وزارت خانه است و باید تلاش بیشتری برای حل این مشکلات شود.

آیت الله سبحانی در دیدار با ربیعی مطرح کرد: رابطه کارگرو کارفرما باید رابطه ای اولیایی باشد

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید در دیدار با علی ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: قانون نباید طوری باشد که از حقوق کارگر زده شود یا حقوق کارفرما نیز رعایت نشود و رابطه باید رابطه ای اولیایی باشد.
این مرجع تقلید چهارشنبه شب در دیدار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جریان دیروز هر انسان وارسته بی طرفی را متاثر می کند و تروریسم بلایی است که در چند سال اخیر پیدا شده است و ریشه های آن مشخص است.

آیت الله سبحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کارگر باید از بیمه و بازنشستگی خود اطمینان کامل داشته باشد گفت: باید طبق موازین شرعی کارگر و کارفرما به هم نزدیک شوند و در این صورت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هموارتر شده و شکایات کارگر و کارفرما از یکدیگر کمتر می شود.وی ادامه داد: وزارت کار و موسسات وابسته باید کاری کنند که رابطه کارفرما با کارگر رابطه یک خانواده بوده و طوری نشود که این دو رقیب همدیگر باشند.

وی گفت: اگر بتوانیم قانون کار را به نحوی تنظیم کنیم که دو گروه کارفرما و کارگر مانند اعضای یک خانواده باشند و حقوق زیردست و بالادست رعایت شود بسیار خوب است.

آیت الله سبحانی اضافه کرد: قانون نباید طوری باشد که از حقوق کارگر زده شود یا حقوق کارفرما نیز رعایت نشود و رابطه باید رابطه ای اولیایی باشد.

وی افزود: باید در قانون کار زیر نظر کارشناسان تغییراتی انجام شود که فکر کارفرما وکارگر همزمان آسوده شود و در این صورت خدمت بزرگی به کشور شده است.

آیت الله جعفر سبحانی همچنین با محکوم کردن حادثه تروریستی در بیروت گفت: تروریست در خدمت استکبار است و خود را مستقل دانسته و با تحریک برخی افراد یک باره چندین نفر را می کشد.

وزیر تعاون ، کا و رفاه اجتماعی با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی دیدار کرد

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به استان قم سفر کرده بود با حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی دیدار و پیرامون موضوعات مختلف به گفت و گو پرداخت .

آیت‌الله نوری همدانی نیز در دیدار با ربیعی بر حل مشکل بیکاری و تورم با تکیه بر آموزه‌های دینی تاکید کرد.

این مراجع تقلید گفت: دولت باید با تکیه بر آموزه‌های دینی که رهبری هم بر آنها تاکید دارند به حل مشکلاتی همچون بیکاری و تورم بپردازد.

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره توصیه‌های مفیدی به مسئولان و مردم می‌کنند اظهار داشت: دولت هم تلاشی شبانه‌روزی برای حل مشکلات دارد و ما از دولتمردان تشکر می‌کنیم ولی انتظاراتی هم در این میان وجود دارند.

وی افزود: نقدینگی زیاد در بازار تورم را در پی دارد بنابراین نیازمند مدیریت نقدینگی برای کنترل تورم هستیم تا از این رهگذر آسیبی به کشور نرسد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسئولان و دولتمردان باید همه توان و انرژی خود را برای حل مشکلات به کار گیرند، عنوان داشت: گرانی‌ها معیشت مردم را با مشکل مواجه کرده و برای حل این معضل باید برنامه داشت.

وی ادامه داد: از دیگر مشکلات اقتصادی می‌توان به بیکاری اشاره کرد که در این میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند و مشکل را حل کنند.

آیت‌الله نوری همدانی اشتغال، رفع گرانی، فراوانی نعمت و رفع بیکاری را از مهمترین تاکیدات اسلامی دانست و افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب هم بر این موضوعات تاکید ویژه‌ای داشتند و دولتمردان باید با سرلوحه قرار دادن بیانات و منویات ایشان برنامه‌ای برای حل مشکلات تدوین کنند.

آیت‌الله جوادی آملی یکی از مراجع تقلید قم هم گفت: مسئولان باید برای خودکفایی کشور و کاهش تحریم‌ها تلاش و پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی در دیدار با ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دشمنی‌های شیطان پایان یافتنی نیست، اظهار کرد: شیطان بزرگترین دشمن هر انسان است و باید همواره مراقب دسیسه‌های شیطان باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انسان‌ها باید به فکر جمع‌آوری زاد و توشه برای آخرت باشند، تصریح کرد: البته کسی که فقط به فکر جمع‌آوری زاد و توشه باشد راهی بهشت می‌شود ولی به درجات عالی دست نمی‌یابد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سخنی از علامه طباطبایی بیان کرد: ایشان از اساتید خود نقل کرده است که امام حسین(ع) تنها سالی یک بار برای بهشتیان تجلی کرده و اهل بهشت فقط می‌توانند سالی یک بار ایشان را ببینند.

وی ادامه داد: انسان اگر به دنبال مقصود اصلی باشد ممکن است که به مقام همنشینی اولیاء الله نائل شود.

آیت‌الله جوادی آملی به برگزاری مراسم‌های عزاداری در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان اشاره کرد و افزود: عزاداری برای سید‌الشهدا امری مقدس است ولی نباید این عزاداری‌ها به گونه‌ای باشد که با بیان مطالب غیرمستند ارزش والای خود را از دست بدهد.

وی با اشاره به اینکه اشک برای امام حسین از پس هفت پرده بیرون می‌آید، ادامه داد: نباید چنین اشکی به مباحث باطل آمیخته شود.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام کار امری مقدس و محترم شمرده شده است، بیان کرد: باید در جامعه اسلامی فرهنگ صحیح کار را نهادینه کنیم.

وی با اشاره به هدف اسلام مبنی بر حفظ کرامت اسلام اظهار کرد: باید نسبت به فعال کردن تعاون‌ها اهتمام داشته باشید و زمینه درآمدزایی برای افراد را مهیا کنید.

آیت‌الله جوادی‌آملی مسئله تحریم‌های اقتصادی دشمنان را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: با بهره‌گیری از مدیریت صحیح، تحریم‌ها تاثیری بر کشور نخواهند داشت.

وی به وجود منابع غنی، مراتع، دریاها و... اشاره کرد و افزود: چرا با وجود این‌ها ما باید از کشور ترکیه علوفه وارد کنیم؛ واضح است که در چنین شرایطی شاهد خواهیم بود که لبنیات هر روز گران می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در نظام اسلامی شرایط باید به گونه‌ای پیش برود که مردم به تولید و کار اهتمام داشته باشند، تاکید کرد: نظام‌های غیراسلامی به دنبال این هستند که مردم را مزدور تربیت کنند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در ژنو، برای توفیقات تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای دعا کرد و اظهار داشت: مسئولان باید برای خودکفایی کشور و کاهش تحریم‌ها تلاش و پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه