حمایت‌های رهبری از تیم مذاکره‌کننده پشتوانه بزرگی برای موفقیت‌ در توافقنامه هسته‌ای بود

حمایت‌های رهبری از تیم مذاکره‌کننده پشتوانه بزرگی برای موفقیت‌ در توافقنامه هسته‌ای بود

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: حمایت مقام معظم رهبری حقیقتا پشتوانه بزرگی برای تیم مذاکره‌کننده ایرانی بود که با اطمینان و اعتماد حرف‌هایشان را به کرسی نشاندند.

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به توافق‌نامه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1، گفت: به نظر من روز 3 / 9 /92 در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند روز ویژ‌ه‌ای باشد.

وی افزود: هیئت مذاکره‌کننده تیم هسته‌ای ایران در "ژنو 3" با یک کار مداوم اما مستحکم، مستدل و منطقی توانست در برابر 6 قدرت دیگر شایستگی و درایت خودش را در بیان مواضع و قبولاندن مواضع خود به دیگران به نتیجه برساند، به طوری که دسته‌جمعی یک تفاهم‌نامه نوشتند و آن را به اطلاع دنیا رساندند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری نکته دوم در مذاکرات هسته‌ای را برخورداری هیئت مذاکره‌کننده کشورمان از حمایت کامل مقام معظم رهبری، دولت‌مردان و مردم ایران و ایستادگی بر مواضع به حق قانونی خود دانست و افزود: این حمایت‌ها به خصوص حمایت مقام معظم رهبری حقیقتا پشتوانه بزرگی برای تیم ایرانی بود که با اطمینان و اعتماد حرف‌هایشان را به کرسی نشاندند.

اکرمی استقامت کشورمان در طول 35 سال بعد از پیروزی انقلاب را تجربه ارزشمند تیم هسته‌ای برای نشان دادن حقانیت جمهوری اسلامی ایران عنوان و تصریح کرد: ما با این تجربه به دنیا نشان دادیم که اهل تسلیم شدن و چشم گوش بستن نیستیم و منطق داریم و منطقمان قدرتمند است و این قدرت می‌تواند موثر باشد؛ یعنی قدرت منطق می‌تواند کارآمد باشد نه منطق قدرت.

وی اضافه کرد: تیم هسته‌ای ایران با همین منطق توانست طرف مقابل را واردار کند که به حق جمهوری اسلامی ایران اذعان کند و مواضع کشورمان را قبول کنند.

به گفته حجت‌الاسلام اکرمی ما ناگزیریم بین بد و بدتر، بد را انتخاب کنیم؛ مواضع جمهوری اسلامی ایران در ابتدا این است که باید بین خوب و خوب تر، خوب‌تر را انتخاب کند اما وقتی طرف مقابل نمی پذیرد ناگزیر است بین بد و خوب، خوب را انتخاب کند و یا در مقاطعی نیز بین بد و بدتر، بد را انتخاب کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: به نظرم جمهوری اسلامی ایران بین شرایط موجودی که طرف‌های ما هر هفته تحریم جدید را اضافه می‌کردند و آن را شدیدتر و سنگین تر می‌کردند و بین شرایط مطلوبی که ما در آینده نسبت به آن امید داریم شرایط مقبول را قبول کرد نه شرایط موجود را. شرایط موجود که در آن فشار بیشتر بیاورند را نپذیرفت اما بین شرایط بد و مطلوب شرایط مقبولی را که انعطاف نیز داشت را مطرح کرد تا آنها نیز مجبور به انعطاف شوند تا در 6 ماه آینده همدیگر را راستی‌آزمایی کنند تا ان‌شالله به سمت برطرف کردن همه تحریم‌های غیرقانونی و غیرمنطقی و غیرعالمانه و ضالمانه حرکت کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon