نمایندگان مجلس هفته بسیج را گرامی‌داشتند

نمایندگان مجلس هفته بسیج را گرامی‌داشتند

خبرگزاری تسنیم: جمعی از نمایندگان مجلس با امضای بیانیه‌ای، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج،‌ این هفته را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، بیش از 220 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه‌ای هفته بسیج را گرامی داشتند.

متن کامل این بیانیه که از سوی شاهین محمدصادقی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد،‌به شرح ذیل است:

" بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفای آن بوی بهار وصل،‌طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد" امام خمینی (ره)

حضرت امام راحل همیشه بر نقش مردم و اهمیت حیاتی آن در تامین سلامت و موفقیت نظام تاکید داشتند و با عنایت خاصی در آذرماه 1358 طی بیاناتی ضرورت تشکیل مدرسه عشق یا همان بسیج مستضعفین را اعلام فرمودند. 

برکات این شجره طیبه و فصل دلاویز شکوفایی آن هم در طی بحران سالهای اولیه انقلاب و جنگ تحمیلی و بعد از آن به سراسر مملکت اسلامی ما رسید و فضای آن را معطر ساخت. 

در اندیشه حضرت امام ، بسیج نهادی است فرهنگی ، اجتماعی  و مردمی؛ آن هم با ابعاد متعدد. در این نگرش بسیج دیگر صرفاً سازمانی نظامی نیست که  در زمان جنگ و برای دفاع در برابر دشمن شکل گرفته باشد، بلکه تشکیلاتی است فراگیر و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای نظام چنان هماهنگی و پیوند دارد که انفصال آن متصور نیست.

حیثیت امروز نظام تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است، حتی شکل ‌گیری حکومت جهان اسلام با بسیج همه جانبه و فراگیر در جهان میسر خواهد بود. 

به گفته امام راحل، این امر شدنی است و باید به دنبال تحقق یافتن آن بود. جانشین خلف امام راحل ، مقام معظم رهبری بسیج را رمز پایداری و ماندگاری و عزت ملی نامیده و حضور بسیج در همه صحنه‌ها و عرصه‌هایی که انقلاب اسلامی با آن نیازمند است را کلید طلایی حل مشکلات کشور نامیدند و همواره از این نهاد مقدس حمایت و بر تقویت بسیج پافشاری کردند.

ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حمایت همه جانبه خود را از بسیج، این شجره طیبه و یادگار به حق امام راحل اعلام می‌کنیم و از همه مسئولان و دلسوزانه نظام خواستار برای اتئلاف و شکوفایی هرچه بیشتر بسیج تمام تلاش و کوشش خود را مدیون به این امر کنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon