ایران از همزمانی ریاست اکو و جنبش عدم تعهد بهره برداری کند

ایران از همزمانی ریاست اکو و جنبش عدم تعهد بهره برداری کند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: ایران از همزمانی ریاست اکو و جنبش عدم تعهد برای دستیابی به موفقیت های جهانی بهره برداری کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید رضی موسوی شکوری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به نقل روایتی از امیر‌المومنین علی (ع) پرداخت و اظهار کرد: تقوی دوستان خدا را از ارتکاب گناهان بازداشته و قلب هایشان را قـریـن خـوف از خـدا می‌کند.

وی به موضوع رفاقت و دوستی از دیدگاه روایات اسلامی اشاره و بیان کرد: توصیه اهل بیت(ع) است که با خردمندان دوست و هم صحبت باشید چون آنان رفتارشان عادلانه، قول و فعلشان یکی است دیگران را تحقیر نمی‌کنند با هوای نفس مقابله کرده و خشم خود را مهار می کنند به عیوب خود پرداخته و با دیگران خوش رفتاری می‌کنند.

امام جمعه خوی با تسلیت سالگرد شهادت امام زین العابدین(ع) گفت: در فقراتی از دعای اعتذار صحیفه سجادیه به درگاه خداوند عرضه داشته که خداوندا از تو عذرخواهی می‌کنم نسبت به کسی‌که در حضور من به او ستم شده و من یاری نکرده باشم و از احسانی که بر من شده سپاسش را انجام نداده باشم و نیز از عیب مؤمنی که بر من آشکار شده ولی نپوشانده باشم و از هر گناهی که بر من عرضه شده ولی ترک نکرده باشم.

خطیب جمعه خوی با اشاره به سالگرد شهادت مرحوم آیت الله مدرس و روز مجلس گفت: ملت ایران مدیون مبارزات و مجاهدت های آن بزرگوار هستند.

وی افزود: او تنها شخصیتی بود که به مبارزه با رضاخان برخاست و او را در مجلس استیضاح کرد و تاوان آن را پرداخت.

حجت‌الاسلام شکوری تصریح کرد: ایشان دارای ویژگی‌های برجسته‌ای اعم از پایداری در راه مبارزه با استعمار و استـبداد، قدرت تشخیص به موقع توطئه‌های دشمنان، داشتن اعتماد به نفس و اتکاء به قدرت ملت و معتقد به حاکمیت قوانین و مقـررات اسـلام بود.

وی اظهار کرد: او دارای  شخصیتی نفوذ ناپذیر و در جـامعـه مظـهر حریت و آزادی بـود مـدافـع سرسخـت حاکمـیت قـانون و در نهایت مدرس یک اسلام شناس به تمام معنا بـود بنابراین رهبر کبیر انقلاب خطاب به مردم فرمود:مثل مرحوم درس را انتخاب کنید.

حجت الاسلام شکوری با اشاره به روز ورود اسیران اهل بیت(ع) به شام گفت: مواضع قاطع حضرت زینب در مجلس یزید و خطبه کوبنده امام زین العابدین(ع) در مسجد اموی مردم شام را متحول کرد به‌طوریکه در کتب تاریخی آمده است در وسط خطبه امام زین العابدین(ع) یزید احتمال شورش داد بنابراین به مؤذن دستور داد که به وسیله اذان خطبه امام را قطع کند.

خطیب جمعه خوی به اجلاس وزرای امور خارجه اکو در ایران اشاره کرد و افزود: همزمانی ریاست اکو با ریاست جنبش عدم تعهد فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی جهت احقاق حقوق اعضا و ایجاد تفاهم هر چه بیشتر در جهت حل مشکلات و معضلات منطقه ای و بین المللی است.

حجت‌الاسلام شکوری امضای پیمان امنیتی با آمریکا توسط لوئی جرگه افغانستان را یادآور شد و گفت: این پیمان حداقل 10 سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان را تضمین می‌کند این یعنی به مراتب بدتر از کاپیتولاسیونی است که رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران در مبارزه با آن 14 سال تبعید رفت و در نهایت انقلاب اسلامی را علیه استعمار و استبداد به پیروزی رساند.

امام جمعه خوی با اشاره به توافق 1+5 در ارتباط با انرژی هسته ای ایران تصریح کرد: این توافق در اثر پایداری مردم و تدبیر ولی امر مسلمین و تلاش دولت مردان به وجود آمد و این نخستین قدمی است که برداشته شده است و نتیجه نهایی در گرو حفظ وحدت و انسجام داخلی و پیروی و اطاعت کامل از  مواضع و اوامر ولی امر مسلمین است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon