۴۰۰ هواپیمای جدید نیاز داریم/ترجیح می‌دهم رقم بدهی سوختی ایرلاین‌‌ها را اعلام نکنم

400 هواپیمای جدید نیاز داریم/ترجیح می‌دهم رقم بدهی سوختی ایرلاین‌‌ها را اعلام نکنم

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه ترجیح می‌دهم رقم بدهی سوختی ایرلاین‌ها را اعلام نکنم گفت: براساس چشم‌انداز سال ۱۴۰۴ تا ۱۲ سال آینده نیازمند به ۴۰۰ فروند هواپیما هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانگیریان در نشست خبری حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی به پالایش و پخش گفت: در بدهی سوختی ایرلاین‌های داخلی به شرکت پالایش و پخش یک مقداری اختلاف وجود دارد. شرکت‌های هواپیمایی با استناد به یک بخشنامه و پالایش و پخش نیز با استناد به بخشنامه دیگری رقم‌های مختلفی را در این زمینه اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: براین اساس اختلاف بر سر قیمت سوخت بین پالایش و پخش و شرکت‌های هواپیمایی وجود دارد و ترجیح می‌دهم این رقم را اعلام نکنم. 

جهانگیریان تاکید کرد: در نظر داریم این اختلاف قیمت سوخت را با وزارت نفت برطرف کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم در خصوص خرید هواپیما گفت: براساس سند چشم‌انداز 1404 در صنعت حمل و نقل هوایی ایران باید کشور اول منطقه باشد. با توجه به حجم عملیات پروازی در 12 سال آینده و همچنین خروج هواپیماهای فرسوده نیازمند 400 فروند هواپیمای جدید هستیم. 

وی با اشاره به اینکه تا 20 سال آینده نیازمند 550 فروند هواپیما هستیم، اظهار کرد: این تعداد هواپیما هم برای بازار جدیدی است که ایجاد می‌شود و هم جایگزینی ناوگان موجود چرا که در حال حاضر میانگین سن هواپیماهای ناوگان هوایی بالای 20 سال است. 

جهانگیریان تصریح کرد: بنابراین کشور به دنبال تامین نیاز ناوگان هوایی به هواپیماست و از منابعی که این ناوگان را عرضه کنند نیاز خود را تامین خواهد کرد.

به گزارش تسنیم رویترز روز گذشته به نقل از یک مقام آگاه کشورمان اعلام کرد: ایران به دنبال خرید 250 تا 400 فروند هواپیما پس از توافق اخیر ژنو است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه