توقف اعزام دانش‌آموزان تهران و سمنان به راهیان نور/استفاده از قطار کمبود اعتبار را رقم زد

توقف اعزام دانش‌آموزان تهران و سمنان به راهیان نور/استفاده از قطار کمبود اعتبار را رقم زد

خبرگزاری تسنیم: اعزام دانش‌آموزان استان‌هایی همچون تهران و سمنان که با استفاده از ظرفیت ریلی عازم اردوهای راهیان نور می‌شدند به دلیل افزایش هزینه بلیط قطار و کمبود اعتبار متوقف شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، 13 مهر نخستین گروه دانش‌آموزان از مرقد امام خمینی (ره) با بدرقه وزیر آموزش و پرورش عازم مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور شدند.

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح اردوی راهیان نور دانش‌آموزی اظهار داشت: علیرغم اینکه این اردوها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما حفظ سلامت دانش آموزان برای آموزش و پرورش یک اصل است و امیدواریم دانش آموزان به سلامت به این اردوها رفته و بازگردند. تامین امنیت و سلامت سفرهای معنوی اردوهای راهیان نور اثربخشی این اردوها را افزایش می‌دهد و با توجه به اینکه آموزش و پرورش همواره به دنبال اثربخشی در نتیجه فعالیت‌های خود بوده، لذا عینیت بخشی به این اثربخشی حائز اهمیت است.

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش امسال از ظرفیت حمل و نقل ریلی بیشتر از اتوبوس برای جابه جایی دانش آموزان در اردوهای راهیان نور استفاده شد؛ علی تقوایی معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به این موضوع عنوان می‌کند:‌دانش‌آموزان استان‌های تهران، خراسان رضوی و سمنان با قطار به اردوی راهیان نور می‌روند.

اما این روزها خبرهایی مبنی بر توقف اعزام دانش‌آموزان تهرانی به اردوهای راهیان نور به گوش می‌رسد، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص می‌گوید: اعزام دانش آموزان تهرانی به اردوهای راهیان نور به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است اما در حال رایزنی برای حل این مشکل هستیم.

جعفر لایق حقیقی، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درخصوص دلایل متوقف شدن اردوی راهیان نور دانش‌آموزان تهرانی بیان می‌کند: یکی از موارد مهم و تاثیرگذار در برگزاری اردوهای راهیان نور اعتبارات است؛ امسال برخی از دوستان در آموزش و پرورش تاکید داشتند که حتما در استان‌هایی که ظرفیت ریلی وجود دارد دانش‌آموزان با قطار به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

وی ادامه می‌دهد: از ابتدایی آذر نیز بلیط قطار 30 درصد افزایش قیمت داشت که این موضوع در برنامه ریزی‌های ما مشکل ایجاد کرد بنابراین در استان‌هایی همچون تهران و سمنان که دانش‌آموزان با استفاده از قطار به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند با مشکل تامین اعتبار مواجه شدیم و اعزام دانش‌آموزان این استان‌ها به اردوی راهیان نور متوقف شد این در حالی است که سال گذشته از اتوبوس برای جابه جایی این دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی استفاده می‌شد.

حقیقی بیان می‌کند: آخرین اعزام دانش‌آموزان تهرانی به اردوی راهیان نور درتاریخ 8 آذر بود و بعد از آن به دلیل کمبود اعتبار این موضوع متوقف شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon