۱۶ آذر؛ آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری ۹۳/ داوطلبان دانشگاه آزاد هم باید ثبت‌نام کنند

16 آذر؛ آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری 93/ داوطلبان دانشگاه آزاد هم باید ثبت‌نام کنند

خبرگزاری تسنیم: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون سراسری سال ۹۳ از ۱۶ آذر گفت: داوطلبان شرکت در دانشگاه آزاد نیز باید در این آزمون ثبت‌نام کنند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، با اعلام این خبر، گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 1393 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم(شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین دانشگاه پیا‌م‌نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های فرهنگیان از روز شنبه 16 آذرماه 92 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز می‌شود و در روز شنبه 23 آذرماه پایان خواهد یافت.

وی افزود: براساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش و انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هستند ضرورت دارد در مهلت تعیین شده با مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1393 اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، تصریح کرد: پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی براساس آزمون باتوجه به سوابق تحصیلی مرتبط موجود و تراز شده دانش‌آموزان‌ که طی سال‌های 84 تا 92 دیپلم خود را در یکی از رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی و علوم و معارف اسلامی براساس امتحانات نهایی و کشوری گرفته‌اند حداکثر تا 25 درصد تاثیر قطعی خواهد داشت.

توکلی با بیان اینکه نمره‌کل نهایی براساس نمرات تراز شده، محاسبه می‌شود،گفت: سوابق تحصیلی برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید رشته‌های ریاضی و فیزیک، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی و علوم و معارف اسلامی سال‌های 84 تا 92 که امتحانات سال سوم دبیرستان آنها به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: آزمون سراسری سال 1393 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه 5 و 6 تیرماه و صبح روز شنبه 7 تیرماه 92 برگزار می‌شود.

 مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: طبق مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو که هفته گذشته برگزار شد، پذیرش دانشجو در برخی کد رشته محل‌های دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام‌نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی منحصرا براساس سوابق تحصیلی دیپلم(سال سوم آموزش متوسطه) صورت می‌گیرد.

توکلی تصریح کرد: تعداد و فهرست کد رشته محل‌های تحصیلی بدون آزمون و دیگر اطلاعات مربوط به ثبت‌نام و پذیرش دانشجو در این رشته‌ها به زودی از طرف سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

وی در پایان گفت: براساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در سال 1393 به میزان 70 درصد کل ظرفیت کل آموزش عالی براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon