برخی‌ها آرام آرام به دنبال عبور از خط قرمزها هستند


برخی‌ها آرام آرام به دنبال عبور از خط قرمزها هستند

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی انتظامی در واکنش به استفاده برخی از مسئولان دولتی از شبکه‌های اجتماعی و فیسبوک گفت: برخی‌ها آرام آرام به دنبال عبور از خط قرمزها هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه سومین نشست روسای پلیس فتا کشور در واکنش به حضور برخی‌ از مسئولان در فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی از این قبیل اظهار داشت: برخی از مسئولان اخیرا آرام آرام در حال عبور از خط قرمزها هستند و اینکه این مسئولان از ابزاری استفاده کنند که مردم مجاز به استفاده از آن نیستند، درست نیست.

وی افزود: نگاه ما به بحث اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی، نگاهی مبتنی بر فرصت‌محوری است ولی برخی مسئولان باید به خاطر داشته باشند که با زیر پا گذاشتن قوانین راه را بر تخطی از قوانین هموار نسازند.

فرمانده ناجا، ساز و کار فعلی شورای عالی فضای مجازی در بحث فیلترینگ را کافی دانست و تاکید کرد: وقتی بحث فیلتر برای یک سایت و صفحه اینترنتی بوجود می‌آید خود دارای بار حقوقی است و این در حالیست که ممکن است نسبت به این قضیه صراحت قانونی وجود نداشته باشد.

احمدی‌مقدم در ادامه با اشاره به عملکرد پلیس فتا در خصوص مبارزه با جرائم نوظهور خاطرنشان کرد: جرائم سایبری از جمله جرائم نوظهوری هستند که خوشبختانه کشور ما در این زمینه جزو کشورهای پیشگام است و شاهد آن هستیم که سرعت پیشرفت در پلیس فتا بیش از سرعت افزایش جرائم نوظهور و اینترنتی است.

وی با بیان اینکه درصد کشفیات جرائم اینترنتی در دنیا 20 تا 30 درصد است، اظهار داشت: در حالیکه کشف جرائم اینترنتی تنها 20 تا 30 درصد است ما در کشور توانسته‌ایم بیش از 80 درصد از جرائم نوظهور را کشف کنیم.

فرمانده ناجا در ادامه افزود: استفاده از فضای مجازی و اینترنتی به خودی خود دارای مشکل نیست ولی مصادیق مجرمانه به نوع استفاده غیرمشروع در فضای مجازی باز می‌گردد لذا هکرها و طراحان سایت‌هایی که در تسهیل جرائم مشارکت دارند نیز مشمول جرم بوده و از لحاظ قانونی ابهامی در این قضیه وجود ندارد.

احمدی‌مقدم همچنین در واکنش به خبر تلفیق سرورهای پلیس و قوه قضائیه گفت: سرورهای پلیس و قوه قضائیه تلفیق نشده‌اند بلکه امکان لینک از طریق سرورهای رابط میان پلیس و قوه قضائیه بوجود آمده است.

وی تاکید کرد: پلیس دارای شبکه‌ها، زیرساخت‌ها و نرم‌افزارهای مستقلی است که به دلیل افزایش ضریب امنیتی این استقلال برای آن در نظر گرفته شده است ولی با توجه به مشارکت پلیس و قوه قضائیه و افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها بسترهای لینک‌های میان قوه قضائیه و پلیس برقرار شده است و اوایل سال آینده این امکان به صورت گسترده در تمامی کشور برقرار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon