دولت لایحه بودجه را ۲۴ آذر به مجلس تقدیم کند/ مجلس به‌هیچ‌وجه هفته آینده جلسه تشکیل نمی‌دهد

دولت لایحه بودجه را 24 آذر به مجلس تقدیم کند/ مجلس به‌هیچ‌وجه هفته آینده جلسه تشکیل نمی‌دهد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه دولت می‌تواند لایحه بودجه سال آینده را ۲۴ آذر به مجلس تقدیم کند، گفت: مجلس به‌هیچ‌وجه برای بررسی لایحه بودجه ۹۳ در هفته آینده تشکیل جلسه نخواهد داد.

ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه لایحه بودجه 93 کل کشور فردا از سوی دولت به مجلس تقدیم نمی‌شود، گفت: بر اساس اعلام قبلی، قرار بود دولت لایحه بودجه سال آینده کشور را فردا چهارشنبه 13 آذر به مجلس تقدیم کند، اما این لایحه فردا به مجلس تقدیم نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه براساس آئین‌نامه داخلی مجلس، 15 آذر آخرین مهلت دولت برای ارائه لایحه بودجه سالانه تعیین شده است، بنابراین دولت نمی‌تواند این لایحه را در روز جمعه به مجلس ارائه کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه اظهار داشت: هفته آینده نمایندگان برای سرکشی به حوزه انتخابیه‌شان می‌روند و جلسات علنی پارلمان تشکیل نمی‌شود، بنابراین دولت می‌تواند لایحه بودجه 93 را پس از تعطیلات یک‌هفته‌ای بهارستان به مجلس تقدیم کند.

صادقی با بیان اینکه مجلس به‌هیچ‌وجه برای بررسی لایحه بودجه 93 در هفته آینده تشکیل جلسه نخواهد داد، گفت: اگر لایحه بودجه 93 فردا به مجلس تقدیم نشود، بررسی آن به پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه موکول خواهد شد.

وی اضافه کرد: مجلس براساس آئین‌‌نامه داخلی، الزامی به تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی لایحه بودجه ندارد، بلکه دولت موظف است لایحه بودجه را در موعد مقرر قانونی و با احتساب روزهای تعطیل به مجلس تقدیم کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت بودجه سال آینده را فردا به مجلس تقدیم نمی‌کند، بنابراین زمان ارائه لایحه بودجه 93 به 24 آذر موکول می‌شود. البته کمیسیون‌های تخصصی نیز پس از سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، نمایندگان‌شان در کمیسیون تلفیق را انتخاب و معرفی خواهند کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon