ملاقات و مذاکره فولادساز بزرگ آلمانی در تهران

ملاقات و مذاکره فولادساز بزرگ آلمانی در تهران

خبرگزاری تسنیم:مدیرعامل و رییس هیات مدیره گروه اس ام اس دماگ آلمان که بیش از ۴۰شرکت زیر مجموعه آن قرار دارد،‌امروز با رییس هیات عامل ایمیدرو در تهران ملاقات و پیشنهاد این شرکت را برای اجرا و و توسعه طرح های فلزات آهنی و غیرآهنی ایران به وی ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) ،‌ بورکهارد دامِن (Burkhard Dahmen)که همراه با مدیر عامل شعبه ایتالیا اس ام اس دماگ به دیدار رییس هیات عامل این سازمان آمده بود گفت: این شرکت پیشینه روشنی برای اجرای طرح های فولادی در ایران دارد و تاکنون تعدادی از طرح های صنایع فولاد ایران از جمله فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه توسط اس ام اس دماگ انجام شده از همین رو آمادگی داریم تا طرح های جدیدی در ایران اجرا کنیم.

وی از برنامه کشورهای اروپایی برای توسعه روابط با ایران به عنوان فرصتی تازه یاد و خاطر نشان کرد: باید از فرصت ایجاد شده استفاده کرد و زمان پیش رو را نباید از دست داد. دراین نشست همچنین باتفاهم دو طرف مقرر شد شرکت اس ام اس دماگ همراه با فولادسازان بزرگ دنیا اقدام به سرمایه گذاری مشترک(Joint Venture) کنند تا در طرح های فولادی ایران سرمایه گذاری شود.
رییس هیات عامل ایمیدرو نیز در با تاکید بر اینکه هر شرکت خارجی که زودتر اقدام کند سهم بیشتری از بازار رو به توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ایران خواهد داشت افزود:‌ با توجه به سیاست های جدید جمهوری اسلامی که تعامل با همه دنیا است از فعال شدن حوزه های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی استقبال می کنیم.
مهدی کرباسیان تاکید کرد:‌ بخش معدن و صنایع معدنی فرصت های متعددی برای سرمایه گذاری و کسب منافع دو جانبه دارد.
کرباسیان اظهار امیدواری کرد که علاوه بر ارایه دانش فنی و تجهیزات،‌ شاهد سرمایه گذاری اس ام اس دماگ در صنعت فولاد ایران نیز باشیم. رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد:‌ این سازمان آماده سرمایه گذاری مشترک با طرف های خارجی در این حوزه است.

وی همچنین به پیشنهادی مبنی بر پرداخت 5میلیارد دلار وام از محل صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت:‌ این برنامه یکی از اقداماتی است که دولت برای ایجاد رونق در بخش معدن و صنایع معدنی انجام می دهد.
گروه اس ام اس با بیش از 40 شرکت زیرمجموعه از جمله اس ام اس SIEMAG ، اس ام اس MEER و PAUL WURH و...95 سال سابقه فعالیت در بخش صنایع فلزی از جمله فولاد ،‌آلومینیوم و... فعالیت دارد. این شرکت در ایران علاوه بر طرح فولاد هرمزگان ، پیشتر در راه اندازی خط ذوب کارخانه فولاد مبارکه مشارکت داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه