علاقه مردم ایتالیا به اسلام/ توجه به پوشش زنان و منع ارتباط دختران با نامحرم در ایتالیا


علاقه مردم ایتالیا به اسلام/ توجه به پوشش زنان و منع ارتباط دختران با نامحرم در ایتالیا

خبرگزاری تسنیم: یک روحانی و مبلغ اعزامی به کشور ایتالیا با اشاره به ارادت و علاقه مردم این کشور به اسلام و تشیع گفت: مردم ایتالیا بر پوشش زنان اهمیت قائل بوده و این مهم ازمشترکات مردم این کشور با ایران است.

حجت الاسلام سیدرضاحسینی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در گراش با اشاره به سفر تبلیغی خود در ایام محرم به شهرمیلانو ایتالیا اظهار کرد: عشق و ارادت سالار شهیدان و اصحاب وفادارش درقلوب مردم مسیحی ایتالیا نیز نفوذ کرده است.

وی با اشاره به استقبال صمیمانه هم‌وطنان ایرانی مقیم ایتالیا از مجالس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) افزود: استقبال هم‌وطنان مسلمان از مارسی فرانسه، سوئیس و حتی برخی غیر ایرانیان کاتولیک از جلسات سوگواری امام حسین (ع) در ایتالیا، کم نظیربود وما درمدت 10 شبانه روز  جلسات سخنرانی و پرسش و پاسخ تحت تاثیر اقبال هموطنانی قرار گرفتیم که بیش از30 تا40 سال است که در این کشور اقامت دارند.

امام جمعه گراش ادامه داد: یکی از مسائلی که ما را تحت تاثیر قرار می داد حضور دانشجویان مقاطع دکترا به همراه اساتید خود بود که در دهه نخست محرم محل سکونت خود را از مارسی فرانسه به میلانو ایتالیا تغییر داده بودند.

وی مذهبی بودن این کشور را وجه تمایز آن با ایران دانست و افزود: وجود واتیکان به عنوان مرکز کاتولیک های جهان و محل اقامت پاپ دلیل بر این امر است و مردم ایتالیا به کلیسا، مذهب و عبادات تقیدخاصی دارند.

حسینی ادامه داد: از سوی دیگر ما نیز ام القراء جهان اسلام و تشیع هستیم که این امر از مشترکات مهم ایتالیا و ایران است.
امام جمعه گراش اضافه کرد: موضوع ویژه ای که ایتالیایی ها را از مردم اتحادیه اروپا متمایز می کند تعصب مردم مردم این کشور نسبت به مذهب است و در ایتالیا در کنار سفره خود از مشروبات الکلی استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه تعصب خانواده ها به ویژه درجنوب ایتالیا نسبت به دختران خود جالب و مورد توجه بود، بیان کرد: دختران در این کشور از هرگونه رابطه با افراد نامحرم منع  و حق ندارند قبل از ازدواج، با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند.

حسینی گفت: دختران در این کشور تا قبل از ازدواج باید با والدین خود زندگی کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایتالیا بر پوشش زنان اهمیت قائل بوده و این نیز ازمشترکات مردم این کشور با ایران است، گفت: ازطرفی آنها به اسلام، مذهب شیعه و جمهوری اسلامی ارادت و علاقه خاصی دارند.

این مسئول با بیان اینکه با وجود اینکه شهر میلانو ایتالیا به مرکز مد جهانی تبدیل شده ولی جوان‌ها ازپوشش غیرمتعارف و آرایش امتناع کرده و آرایش درخانم‌ها ویژه افرادبالای 40 سال است، خاطرنشان کرد: چنانچه در این شهرخانم جوانی از پوشش غیرمتعارف استفاده کند با اعتراض همکاران یا همسایگان مواجه می شود.

وی با اشاره به لزوم شناساندن اسلام و مکتب تشیع به طور واقعی به مردم جهان، تصریح کرد: اگر در این مسیر اهتمام جدی و فرامنطقه ای داشته باشیم نیروی جاذبه فراوانی ایجاد می شود.

امام جمعه گراش با بیان اینکه باید در ترویج دین اسلام و مذهب تشیع فوق العاده کوشا باشیم، بیان کرد: دشمنان دراین راستا علیه مسلمانان دست به تبلیغات گسترده منفی و سو زده و از مسلمان چهره ای تروریستی ساخته اند که این موضوع را در ایتالیا شاهد بودیم.

حسینی با اشاره به سوال یک استاد دانشگاه ایتالیا درمورد حضرت مسیح(ع)، خاطرنشان کرد: پاسخ این سوال بر اساس آیات الهی این فرد را شگفت زده کرد و گفت که برای ما گفته شده که مسامانان نسبت به مسیح دشمنی و کینه دارند ولی اکنون از شما به عنوان یک روحانی مسلمان واقعیتی می شنوم که مشابه اعتقادات ما است.

امام جمعه گراش تصریح کرد: باید تلاش شود تا این هجمه های خصم را در بین ملت‌های بیدار خنثی و حقایق اسلام وتشیع را به ملل آزاد اندیش جهان معرفی کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon