پیشنهاد انتقال ۵۵ درصد پول نفت ایران از هند و نگهداری به یورو در کشور ثالث

پیشنهاد انتقال 55 درصد پول نفت ایران از هند و نگهداری به یورو در کشور ثالث

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت خواستار نگهداری ۵۵ درصد پول نفت صادراتی ایران به هند در یک کشور ثالث به یورو شد و ابراز امیدواری کرد بانک مرکزی هند محدودیت های بانکی بین دو کشور را بردارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ وزیر صنعت ایران گفت: تهران تمایل دارد محدودیت های بانکی بین ایران و هند برداشته شود و امیدوار است بانک مرکزی هند این موضوع را حل و فصل کند.

نعمت زاده در گفت‌وگو با روزنامه هندی ایندین اکسپرس افزود: محدودیت های بانکی بین دو کشور بیشتر از این نمی شود. اما اگر این محدویت ها برداشته شود دو کشور می توانند تجارت گسترده تری داشته باشند. دولت هند باید این امر را تسهیل کند.

نعمت زاده گفت: رفع محدودیت های بانکی همچنین می تواند به ایران برای دریافت 55 درصد پول نفت صادراتی خود کمک کند.

وی تاکید کرد این پول باید به یورو و در بانک های یک کشور ثالث سپرده گذاری شود.

بر اساس این گزارش وزیر صنعت ایران همچنین ابراز امیدواری کرد تحریم بیمه ای شرکت های کشتیرانی ایران به زودی لغو شود و این مسئله به تجارت بین دو کشور کمک کند.

مسئله محدودیت های مبادلات بانکی بین دو کشور روز چهارشنبه در دیدار وزیر بازرگانی و صنعت هند با همتای ایرانی اش در حاشیه نشست سازمان تجارت جهانی به بحث گذاشته شد. 

بر اساس این گزارش در جریان دیدار نعمت زاده با همتای هندی اش دو طرف همچنین در مورد لزوم تامین امنیت انرژی، شرکت هند در توسعه میادین نفتی ایران و دسترسی این کشور به آسیای میانه از طریق ایران بحث و تبادل نظر کردند. 

ایران همچنین از بانک های هندی خواسته است برای توسعه تجارت بین دو کشور استفاده از نامه های اعتباری را در دستور کار قرار دهند. عادی سازی کانال پرداخت پول نفت ایران نیز از دیگر درخواست های مطرح شده از سوی هیئت ایرانی در جریان این دیدار بوده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه