سبک زندگی اسلامی در شوراهای فرهنگ عمومی ترویج شود

سبک زندگی اسلامی در شوراهای فرهنگ عمومی ترویج شود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب مورد توجه شوراهای فرهنگ عمومی باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه ، حجت الاسلام والمسلمین سید رضی موسوی شکوری در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوی با پرداختن به موضوع سبک زندگی اسلامی که مقام معظم رهبری در سفر به خراسان جنوبی آن مطرح فرموده بودند اظهار کرد: یکی از روشهای رسیدن به سبک زندگی اسلامی توجه به فلسفه خلقت انسان است.

وی با اشاره به محتوای برخی آیاتی از قرآن، عبادت، پرستش خداوند، آزمایش پس دادن به خدا و جانشینی او در روی زمین را از جمله اهداف و فلسفه های آفرینش انسان برشمرد و گفت: محقق شدن هر سه هدف نیازمند به دستورالعمل‌ها و مقررات جامع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

عمل به مقررات دینی یعنی ترویج سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام شکوری افزود: در صورت چنین دستورالعمل ها و مقرراتی می توان  بشر را در تمامی زمینه ها و نیازمندیها هدایت و راهنمایی کرد و این مقررات در دین اسلام در قالب قرآن و سنت موجود است لذا اگر بخواهیم سبک زندگی اسلامی را احیا و انحرافات را اصلاح کنیم باید بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب به اسلام ناب محمدی برگشته و به آن عمل کنیم.

عضو شورای مدیریت حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به علل و ریشه‌های انحرافات بوجود آمده در آداب و سنن اجتماعی موارد ذیل را به عنوان ریشه های این معضلات و مشکلات برشمرد: سیاستگزاری‌های حاکمان و پادشاهان، نفوذ فرهنـگهای وارداتی بویژه غـربی، تأثیرات منـفی وجود اقـلیتهای دینـی،کوتاهـی مـراکز فـرهـنگی و تبلیـغی، برنامه‌های دین ستیزانه و مـاهـواره ها.

امام جمعه خوی فیلمهای خارجی و بعضا داخـلی، فـعـالـیـت روشـنـفکـران غـرب زده، برداشتهای سلیقه ای از معارف دینی،کوتاهی مجریان در اجرای مقررات،کوتاهی در مقابله با خرافات عوام،محدودیت و نارساییهای تبلیغات دینی،تـرک شـدن دو فریـضه امـر و نهـی و فعالیت‌های ضد دینی جریانهای لائـیک را از دیگر ریشه های انحرافات برشمرد.

وی افزود: البته هر کدام از این موضوعات نیازمند بررسی و تحلیل مستقل و جامع الاطراف است.

برگزاری دو رویداد بزرگ علمی در خوی

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوی گفت: در آینده دو اجتماع مهم علمی، فرهنگی و تاریخی در شهرستان خوی برگزار می شود یکی همایش آیت الله العظمی خویی در هشتم ماه صفر و در روز رحلت آن مرحوم است که با حضور 400 نفر از شخصیت‌های برجسته حوزوی و دانشگاهی است.

حجت الاسلام شکوری اظهار کرد: رویداد دیگر برگزاری کنگره امام صادق(ع) روز 28 دی ماه با شرکت جمع کثیری از دانشمندان و دانش پژوهان کشوری همراه با ارائه مقالات و سخنرانی های علمی است.

در این جلسه 20 پرسش مقام معظم رهبری مربوط به سبک زندگی اسلامی در میان اعضا تقسیم شد که تحقیقات و پژوهش‌های علمی روی آنها صورت گرفته و مقالات مربوطه تهیه و در جلسات بعدی شورای فرهنگ ارائه شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon