ایران هیچ نیازی به آمریکا و اروپا ندارد

ایران هیچ نیازی به آمریکا و اروپا ندارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت تهران گفت: ایران هیچ نیازی به کشورهای غربی و آمریکا ندارد و پس از مدتی قطعا آنها هستند که به ما محتاج می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی ظهر امروز در جمع دانشجویان طلبه حوزه شهید بهشتی مشهد در محل مسجد حضرت زهرا (س) دانشگاه فردوسی مشهد مقدس اظهار کرد: اینکه برخی ادعا می‌کنند ایران نیازمند آمریکا و اروپا است، سیاه‌نمایی است زیرا ایران هیچ نیازی به این کشورها ندارد و قطعا پس از تحمل مدت کوتاهی آنها مجددا به ما محتاج می‌شوند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: باید اقتصاد خود را با استفاده از توانمندی‌های داخلی شکوفا کنیم و تمام راه‌های شکوفایی اقتصادی را در ارتباط و باز کردن پنجره‌های اقتصادی به روی غربی‌ها جست‌وجو نکنیم. 

صدیقی با اشاره به نقش تاثیرگذار ولایت فقیه در پیروزی‌های ملت ایران خاطرنشان کرد: ولایت فقیه یکی از الزامات اصلی مقوله انتظار است، بنابراین در دین ما به آن توجه زیادی شده است.

هدف اصلی آفرینش انسان عبودیت است

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امروز جوانان به‌ویژه در حوزه مقابله با جنگ نرم کشور ذخایر معنوی کشور هستند و باید در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نکنند. 

وی با اشاره به هدف اصلی آفرینش انسان خاطرنشان کرد: خواسته اصلی خداوند از انسان عبودیت است و در واقع عبودیت هدف اصی آفرینش است و انسان اگر موفق به درک این مقوله شود هیچ‌گاه تنها نمی‌ماند. 

صدیقی افزود: البته عبودیت را تنها نباید به معنای نماز در نظر گرفت زیرا عبودیت منحصر به این مقوله نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند مالک اصلی جهان است افزود: انسان در ملک خداوند زندگی می‌کند زیرا اساس عالم آفرینش خداوند است و انسان نیز متعلق به ذات باریتعالی است، خداوند بی‌نیاز و غنی بوده و این انسان است که باید همواره در ملک خداوند برای کسب رضایت او تلاش کند. 

گرایشات علوم غربی و اسلامی متفاوت است

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: خداوند انسان را مورد آزمون قرار می‌دهد و در حقیقت به بنده بندگی و عبودیت انسان نمره می‌دهد، به همین دلیل برای انسان یک معلم و الگو فرستاده‌اند. 

صدیقی با اشاره به اینکه نباید از علوم غربی پیروی مطلق کنیم تصریح کرد: دلیل اصلی این مسئله این است که گرایش‌های علوم غربی و علوم اسلامی با یکدیگر متفاوت است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اهمیت مقوله نماز و گسترش آن در بین جوانان اظهار کرد: کسی که لذت نماز را درک کند آن را با هیچ چیز دیگری در دنیا عوض نمی‌کند، کسی که اهل نماز باشد گناه نمی‌کند و با عهدی که با خداوند بسته پابرجا مانده و پیمان‌شکنی نمی‌کند. 

وی با بیان روایتی از امام صادق (ع) در مورد اهمیت نماز شب عنوان کرد: ایشان می‌فرمایند یکی از عواملی که سبب عزت انسان در دنیا می‌شود برپایی نماز شب است. 

صدیقی افزود: نماز شب سبب از میان رفتن شبهات می‌شود، در مقابل گناهان سبب گرفته شدن یقین از انسان می‌شود و اگر اهل نماز شب باشیم شبهات نیز برطرف می‌شود. 

وی با اشاره به طلاب حاضر در جمع عنوان کرد: باید همواره مدنظر داشت که طلبگی سبب مصونیت نمی‌شود زیرا کسب معرفت مبتنی بر بندگی باید مبنای طلبگی باشد.

انتهای پیام/ آ 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon