ریشه تمام جنایات منطقه در اسرائیل قرار دارد

ریشه تمام جنایات منطقه در اسرائیل قرار دارد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی:ریشه تمام جنایات در کشورهای جنگ زده منطقه در اسرائیل قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضی موسوی شکوری در خطبه‌های این هفته نماز اظهار کرد: مدتی است که رژیم صهیونیستی، آمریکا، عربستان سعودی با همـکاری عوامل تروریست خود در داخل لبنان به انفجار، قتل، غارت و ایجاد اختلافات و درگیری‌های قومی مشغول هستند و ترور یکی از فرماندهان حزب الله بنام حسان اللقیس حلقه ای‌از این جنایات اسـت.

وی افزود: علت این جنایات را باید در شکست خوردن آمریکا در سـوریه، انفعال اسرائیل از موفقیت مذاکرات هسته ای ایـران و بوجـودآمدن تحرکات جدی دیپلماتیک ایران در منطقه جستجو کرد.

استکبار و ارتجاع عامل نا امنی‌های جهان اسلام

حجت الاسلام شکوری با اشاره به حوادث و اتفاقات تلخ جهان اسلام اظهار کرد: نا امنی، انفـجار و ترور در کشور اسلامی همچـنان به صـورت روزمـره اسـتمرار دارد بویژه در عراق، بحرین، سوریه، مـصر و افغانسـتان و دردناکـتر از همه مـصائب ایـن است که نوع این جنایات به وسـیله وهابیان کوردل بنام تکلیف شرعی صورت می‌پذیردو از سوی استکبار و ارتـجاع عرب منطقه و بعـضی از مفتیـان خبیث حمایت می‌شوند.

امام باقر(ع) پایه گذار جنبش علمی

خطیب جمعه خوی با اشاره به سالروز ولادت امام باقر(ع) گفت: یکی از فعالیت‌های مهم امام باقر(ع) در دوران حاکمیت بنی امیه، راهنمایی مردم به فرا گرفتن معارف دینی خود از طریق ائمه بود و میتوان فعالیت‌های آن بزرگوار را در طول 19 سال امامت به این ترتیب بیان کرد، بوجود آوردن جـنبـش علمـی در فـقه، حدیـث، اخلاق، تلاش جهت زدودن تحریفات ناشی از اقدامات خلفای جور، مبارزه جدی با  اندیـشه خـوارج، مبارزه با بدعت گذاران و غالیان، پاسخگویی به شبـهات و پرسـشها.

ویژگی‌های دانشجوی موفق

حجت الاسلام شکوری با تبریک روز دانشجو به عموم دانشگاهیان و دانشجویان اظهار کرد: رسولخدا(ص) در تبیین جایگاه دانشمندان و دانشجویان میفرماید، آسمانها، زمین، فرشتگان و شب و روز برای سـه کـس آمرزش می‌طلبند دانشمندان،دانشجویان و سخاوت‌مـندان.

وی در ادامه ویژگی‌های دانشجوی موفق را به این ترتیب برشمرد: اخلاص و پاکسازی نیـت در تحـصیل، اهتمام به انـجام دسـتورات خـداوند، داشتن بینش قوی سیاسی و اجتماعی، دارا بودن بر نشاط و تحـرک عـلمی،کسب آمادگیهای لازم برای خدمت به جامعه،کسب فضایـل اخلاقـی و اجـتناب از رذایـل.

حجت الاسلام شکوری در بخشی از خطبه های نماز با اشاره به موضوع دوستی از دیدگاه دین اسلام گفت: در روایات اهل بیت(ع) مطرح شده است که خردمندان، خدامحوران، دینداران و کسانی که مایه آراستگی انسان می‌شوند شایستگی لازم را برای دوستی دارا هستند.

وی ادامه داد: این قبیل افراد در صورت دوست شدن به انسان کمک می‌کنند و در سختی به داد انسان می‌رسند و بر دانش انسان می‌افزایند و با عملشان انسان را به دین و دینداری رهنمون می‌شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon