تسهیلات ۵۴۵ میلیون دلاری پتروشیمی اردبیل پرداخت می‌شود

تسهیلات 545 میلیون دلاری پتروشیمی اردبیل پرداخت می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تسهیلات ۵۴۵ میلیون دلاری پتروشیمی اردبیل را صندوق توسعه ملی با عاملیت ۳ بانک پرداخت می‌کند.

کمال الدین پیرمؤذن در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: این که برخی ها ادعا کردند پتروشیمی اردبیل توجیه اقتصادی ندارد یا اعتبار آن تخصیص نیافته است صحت ندارد بلکه با صراحت اعلام می کنم که با تشکیل سندیکای بانکی قرار است تسهیلات یاد شده را بانک های صادرات، توسعه صادرات و رفاه به مبلغ مشخص شده پرداخت شود.

وی تصریح کرد: بانک عامل توسعه صادرات 154 میلیون دلار، بانک رفاه 200 میلیون دلار و صادرات نیز 200 میلیون دلار از این رقم را پرداخت می کنند تا پتروشیمی اردبیل که سال هاست در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد تکمیل شده و به مرحله بهره برداری برسد.

پیرمؤذن گفت: این پروژه از توجیه اقتصادی کافی برخوردار است و پرداخت تسهیلات به این پروژه نفی سایر پرداختی ها به پروژه های عظیم سرمایه گذاری و واحدهای تولیدی و کشاورزی و صنایع تبدیلی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: بنده پیگیر پرداخت تسهیلات به میزان مورد نیاز واحدهای تولیدی اعم از نقدینگی و سرمایه در گردش از طریق صندوق توسعه ملی هستم به طوری که اخیرا نشستی را با صفدر حسینی مدیر عامل این صندوق داشتم که در آن بر حق و حقوق این استان و پرداختی از طریق صندوق توسعه ملی تأکید کردم.

وی مدت زمان اجرای این پروژه را حتی با دعوت از کارشناسان و صاحبان فن از کشورهای هلند و دانمارک را حداکثر سه تا شش و نیم سال اعلام کرد و گفت: ما در ماه گذشته با دعوت از مدیر عامل پتروشمی اراک و مسئولان استانی آغاز عملیاتی مجدد این پروژه را مورد تأکید و توجه قرار دادیم و در این زمینه رایزنی های لازم انجام شده تا صندوق هرچه سریع تر از طریق این بانک ها تسهیلات پتروشیمی اردبیل را پرداخت کند تا این مجموعه فعالیتش را از سر بگیرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: در تأمین خوراک پتروشیمی اردبیل به ویژه گاز و آب مورد نیاز هیچ مشکلی وجود ندارد و قرار است در نشست ها و رایزنی هایی که با وزرای نفت و نیرو خواهیم داشت به صورت دقیق و کارشناسی در این زمینه تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها انجام شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon