تشکیل کمیته راهبری ساخت قطعات هواپیما/برنامه‌ریزی برای سهم ۱درصدی تولید قطعه در اقتصاد تا ۹۶

تشکیل کمیته راهبری ساخت قطعات هواپیما/برنامه‌ریزی برای سهم 1درصدی تولید قطعه در اقتصاد تا 96

خبرگزاری تسنیم:مدیرعامل سازمان صنایع هوایی بااشاره به برنامه‌ریزی برای دستیابی به سهم یک درصدی تولید قطعه هواپیما در اقتصاد تا سال ۹۶ گفت:برای این‌کار کمیته راهبری باحضور معاونت راهبردی رئیس‌جمهوری،سازمان هواپیمایی و سازمان صنایع هوایی تشکیل می‌‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، منوچهر منطقی در مراسم روز جهانی هواپیمایی با اشاره به راهکارهایی جهت توسعه صنعت هواپیمایی اظهار کرد:‌ ایجاد شبکه تامین قطعات و زیرسامانه‌ها، درگیر کردن شرکت‌های دانش‌بنیان در بحث تولید قطعه و توسعه بازار شرکت‌های تولید‌کننده قطعات و زیرسامانه‌ها از جمله راهکارهای توسعه صنعت به‌شمار می آید.

وی با اشاره به نقش سازمان هوایی در تولید قطعات و زیرسامانه‌های هوایی، تصریح کرد:‌رشد تولید قطعه و زیرسامانه هوایی مناسب بوده، اما این رشد سازمان یافته نبوده است. بر این اساس سازمان هوایی شروع به ایجاد یک شبکه تولید قطعات و زیرسامانه‌ها کرده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با بیان این‌که در حال حاضر 170 شرکت دانش‌بنیان در کشور داریم، افزود: تامین منابع مالی برای تولید پایدار، طراحی فرآیند تولید، ایجاد شبکه آزمایشگاهی و ایجاد شهرک‌های صادراتی از جمله الزامات رشد تولید قطعات و زیرسامانه‌های هوایی است که ما به دنبال ایجاد آنها هستیم.

منطقی در ادامه با اشاره به این‌که سازمان هوایی نیز نقش مهمی در تولید قطعه و زیرسامانه‌های هوایی دارد، تصریح کرد: این در حالی است که به دلیل بالا بودن حجم کارها با تاخیر بالا در صحه‌گذاری قطعات و زیرسامانه‌های هوایی مواجه است.

وی یادآور شد: در حال حاضر فضای خوبی برای صنعت هوایی ایجاد شده که بهترین شرایط برای نهادینه کردن طراحی و ساخت قطعات و زیرسامانه‌های هوایی را بهخ وجود آورده است.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی کشور با اشاره به هدف‌گذاری صادرات 100 میلیون دلاری قطعات هواپیما، گفت: بر اساس برنامه باید به هدف سهم یک درصدی تولید قطعات و زیرسامانه‌های هوایی از اقتصاد کشور تا سال 96 دست یابیم. برای این منظور باید کمیته راهبری قطعه‌سازی با حضور معاونت راهبردی رئیس‌جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان هوایی کشور تشکیل شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه