بررسی لایحه اصلاح قانون تعاون در کمیسیون ویژه اصل ۴۴

بررسی لایحه اصلاح قانون تعاون در کمیسیون ویژه اصل 44

خبرگزاری تسنیم: معاون امور مجلس اتاق تعاون با اشاره به مسکوت ماندن اصلاح قانون تعاون گفت: طی دو روز آینده لایحه اصلاح قانون تعاون که از سوی دولت به مجلس فرستاده شد در کمیسیون ویژه اصل ۴۴ بررسی خواهد شد.

صمد مرعشی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه توجه به اصلاح قانون تعاون یکی از محورهای مهم در نشست تعاونگران با نمایندگان مجلس بود گفت: محدودیت‌ها و موانع حقوقی دست و پاگیر بخش تعاون در مسیر تحقق اهداف ذکر شده در قوانین توسعه‌ای را در جلسه با فراکسیون تعاون دنبال کردیم.

 وی ادامه داد: از آنجایی که رسیدن به سهم 25درصدی تعاون از اقتصاد از مواردی است که باید محقق شود، نمایندگان مجلس تاکید کردند جلساتی به صورت مستمر در اتاق برگزار و مواردی مانند سازوکارهای راهبردی و کاربردی برای تقویت و تسهیل مشارکت تعاونگران در فعالیت‌های توسعه‌ای اعم از اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و الزامات مورد نیاز برای چابکی و تحرک اتحادیه‌های سراسری و اتاق‌های تعاون استانی و تعاونی‌ها به بحث گذاشته شود.

مرعشی با اشاره به اینکه در جلسه هفته گذشته مجلس مصوب شد که اصلاح قانون تعاون به مدت یک ماه مسکوت شود گفت: در راستای رسیدن به نظر واحد بین دولت و مجلس مقرر شد جلسه ای دو روزه در کمیسیون اصل 44با حضورنمایندگانی از دولت و اتاق تعاون برگزارشود.

 معاون امورمجلس اتاق تعاون مرکزی تاکید کرد: هدف از برگزاری این جلسات رسیدن به نتیجه واحد در راستای تلفیق لایحه ارسالی دولت برای اصلاح قانون تعاون و طرح مجلس است که مقرر شد به جهت پوشش دادن نیازهای بخش تعاون بررسی در این زمینه کارشناسانه صورت گیرد.

وی افزود: از آنجا که نیازهای بخش تعاون در طرح اصلاح قانون تعاون مجلس گنجانده نشده بود، ضرورت داشت که لایحه ای از سوی دولت به مجلس فرستاده شود که بتواند پاسخگوی نیازها و گامی در جهت ارتقای بخش تعاون باشد.

مرعشی تاکید کرد: لایحه ای که از سوی دولت به مجلس ارسال شده است با لحاظ  مزیت‌های بسیار تدوین شده است و  نسبت به طرح مجلس پربارتر است.طی دو روز آینده لایحه اصلاح قانون تعاون که از سوی دولت به مجلس فرستاده شد در کمیسیون ویژه اصل 44بررسی خواهد شد.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه