واشنگتن جرات صحبت ‌کردن درباره بمب های هسته‌ای اسرائیل را ندارد

واشنگتن جرات صحبت ‌کردن درباره بمب های هسته‌ای اسرائیل را ندارد

خبرگزاری تسنیم:دیپلمات سابق کشورمان وزیر دفاع آمریکا را در کنفرانس گفتگوهای منامه‌ به چالش کشاند و گفت: طبق گزارشات آژانس هیچ انحرافی در فعالیت‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد و آمریکا نسبت به تهدید هسته‌ای اسرائیل جرات انجام هیچ اقدامی را ندارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی افتتاحیه امروز کنفرانس "دیالوگ منامه" برنامه اتمی ایران و سلاح‌های شیمیایی سوریه را تهدیدات اصلی سلاح های کشتار جمعی در منطقه خواند و بر اراده امریکا برای مبارزه با این تهدیدات تاکید کرد.

با طرح این ادعاها از سوی هیگل، حسین موسویان، دیپلمات سابق کشورمان پاسخی به اظهارات وزیر دفاع امریکا داد. موسویان گفت: شما به مسئله سلاح‌های شیمیایی سوریه اشاره کردید. نابودی سلاح‌های شیمیایی در سوریه مدیون همکاری ایران است. همکاری مشترک روسیه و ایران و امریکا بود که موجب این موفقیت شد. لذا امریکا باید در این مورداز ایران تشکر کند. نکته دیگر شما برنامه اتمی ایران بود. ایران بمب هسته ای ندارد، ایران عضو معاهده ان پی تی است و به آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه ٥ نفر روز بارزسی داده و آژانس هم تأیید کرده که هیچ انحرافی در برنامه اتمی ایران به سمت بمب نبوده أست. با این وجود شما در ١ سال گذشته همه توان خود را علیه برنامه هسته‌ای ایران به کار گرفته اید در حالی که تنها اسرائیل است که صدها بمب هسته‌ای در خاورمیانه دارد. 

موسویان افزود: شما در صحبت امروز خود حتی یک کلمه به بمب های اتمی اسرائیل که تنها تهدید هسته ای در خاورمیانه هست اشاره نکردید.واقعیت این است که اسرائیل تهدید اتمی در خاورمیانه هست و شما جرات نمی کنید یک کلمه در این مورد حرف بزنید و هیچ اقدامی هم نمی‌کنید.

چاک هیگل در پاسخ به موسویان گفت: که جامعه بین الملل نقض تعهدات ایران در مورد ان پی تی را تایید کرده است. اما وزیر دفاع آمریکا هیچ پاسخی به اظهارات موسویان در مورد سلاح های شیمیایی سوریه و بمب های اتمی اسراییل نداشت. این مجادله باعث شد که حضار به ضعف منطق آمریکا پی ببرند. 

این کنفرانس که با حضور بیش ازصدها تن از شخصیت های بین المللی ازجمله وزرای خارجه و دفاع کشورهای مختلف از منطقه ، اروپا، آسیا، آمریکا و آفریقا ،امروز در منامه آغاز بهکار کرد ، به امنیت منطقه خلیج فارس و خاو رمیانه می پردازد. کاظم سجادپور مشاور وزیر وزیر امور خارجه در این اجلاس شرکت کرده است.

انتهای پیام/ 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان