انتشار جلد سی و دوم تفسیر «تسنیم» تا پایان سال

انتشار جلد سی و دوم تفسیر «تسنیم» تا پایان سال

خبرگزاری تسنیم: جلد سی و دوم تفسیر تسنیم اثر آیت‌الله جوادی آملی که به تفسیر سوره «انفال» اختصاص دارد‌، تا پایان سال جاری از سوی انتشارات اسراء منتشر می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌تفسیر تسنیم تالیف آیت‌الله جوادی آملی از جمله تفاسیری است که به زبان فارسی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته شده است، این تفسیر بر پایه اسلوب تفسیری علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نگاشته شده و در شمار «تفاسیر قرآن به قرآن» جای دارد. روش مؤلف، ذکر آیه یا آیات مورد نظر و بررسی آنها طی چهار مرحله‌است: «گزیده تفسیر»، «تفسیر آیه»، «لطایف و اشارات» و «بحث روایی».

ابتکار در اسلوب نگارش تفسیر «تسنیم» اسلوبی ابتکاری است. مفسر نخست آیه یا آیاتی می‌آورد و آن گاه جایگاه علمی و عملی هر آیه را در فصلی جداگانه مورد بحث قرار می‌دهد. این تفکیک دسترسی به معنا و تفسیر هر آیه را آسان می‌کند، البته در مواردی هم مفسر چند آیه را به دلیل پیوستگی معنایی در کنار هم یاد می‌کند و سپس در چهار بخش گزیده تفسیر، تفسیر، لطایف و اشارات و بحث روایی تفسیر را بیان می‌کند.

انتشارات «اسراء» در ادامه چاپ تفسیر تسنیم،‌ جلد سی و دوم این تفسیر را که به تفسیر سور ه «انفال» می‌پردازد در دست انتشار دارد‌، این مجلد آیات 1 تا 75 سوره انفال رادر بر می‌گیرد.

از جمله موضوعات مورد اشاره حضرت آیت‌الله جوادی آملی در این مجلد تفسیر تسینم می‌توان به «پیکار بدر»،‌ «احکام فقهی»، «شروط هجرت»، «جهاد»،‌ «غنائم جنگی»،‌ «خمس‌»، «وظایف مسلمانان در رویارویی با دشمن»،‌ « قضیه هجرت پیامبر(ص)»، «ناکامی توطئه مشکران»،‌ «نصرت الهی»،‌ «امداد رسانی فرشتگان»،‌ «فرار از پیکار»،‌ «افشای اسناد نظامی»،‌ «بسیاری یاد خدا»،« امر به اطاعت از خدا و پیامبر(ص)» و «دوری از نزاع» اشاره کرد.

این جلد تفسیر تسنیم توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سعید بندعلی و حجج الاسلام حسین شفیعی‌، علی اسلامی و حسین اشرفی ویراستاری شده است و تا پایان سال جاری منتشر و در بازار نشر توزیع می‌شود.

انتشارات اسراء جلد سی و سوم تفسیر تسنیم را که به سوره توبه آیات 1 تا 40 اختصاص دارد،‌ را نیز در دست تنظیم دارد که اردیبهشت سال آینده برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل