پوستر و سایت جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

پوستر و سایت جشنواره فیلم فجر رونمایی شد

خبرگزاری تسنیم: کمتر از دو ماه به برگزاری جشنواره‌ی فیلم فجر، ۴ پوستر و سایت این رویداد سینمایی رونمایی شد و دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر این رویداد هنری را یک سرمایه ملی دانست و برخی سینماگران حاضر، سال تحویل سینمای ایران را تبریک گفتند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از پوستر و سایت سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ظهر امروز در محل سالن کنفرانس مؤسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد.

جلیل اکبری صحت مدیر روابط عمومی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ابتدای این مراسم گفت:‌ ما تلاش کردیم مواد تبلیغاتی را زودتر رونمایی کنیم که امروز این مواد تبلیغاتی آماده پرده‌برداری هستند و در ادامه این مراسم، محمد حیدری طراح پوسترهای سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: ما امسال در بخش مدیریت جشنواره فیلم فجر برای همه تبلیغات محیطی تم خاصی را در نظر گرفتیم و رنگ قالب برای جشنواره امسال فیروزه‌ای، نقره‌ای و بنفش است.

اکبری صحت افزود: برای بخش دوم طراحی پوسترها نیز به سراغ مجید برزگر که یکی از سینماگران مطرح کشور است رفتیم و همچنین در بخش پوستر سینمای ایران نیز در همه پوسترها یک تم خاص را در نظر گرفتیم.

محمد حیدری مدیرهنری جشنواره فیلم فجر با اشاره به طراحی این پوستر‌ها همچنین گفت: ما امسال یک تم مشخص را برای جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته‌ایم که آیتم رنگ فیروزه‌ای، سورمه‌ای و بنفش است و در طراحی پوستر‌ها این تم یک نواخت را حفظ کرده‌ایم.

حیدری ادامه داد: پوستر بخش بین المللی را مجید برزگر و بخش سینمای ایرانیعنی سودای سیمرغ و نگاه نو را مهدی سعیدی طراحی کردند.

رضاداد:جشنواره فیلم فجر یک سرمایه ملی است

در ادامه این مراسم علیر‌ضا رضاداد دبیر سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر طی سخنانی عنوان کرد: هفته گذشته که پوسترها آماده شدند، فکر کردیم بهترین شیوه رونمایی از این پوسترها و مواد تبلیغی، دعوت از کسانی است که در سال‌های گذشته به نحوی در برگزاری جشنواره فجر حضور داشتند و البته عذرخواهی می‌کنم که به دلیل محدودیت مکانی امکان دعوت از همه دوستان فراهم نشد.

رضاداد افزود: من با همه تجربیاتی که در دوره‌های قبلی مدیریتی‌ام پیدا کردم فهمیدم که جشنواره فیلم فجر یک سرمایه ملی است و همه ما پاسدار این سرمایه ملی هستیم و تلاش می‌کنیم در این دوره هم نگهبان خوبی برای این سرمایه باشیم.

رضاداد گفت: ان‌شاءالله این ایده‌ای که باعث شد دوستان قدیمی دور هم جمع شوند تقویت شود. آنچه من را خوشحال می‌کند که این دوره این مسئولیت‌ من هم واگذار شد فضای بسیار مثبت و بانشاط موجود در جامعه سینمایی است. هم امیدواریم که شایسته این کمک‌ها باشیم و هم امیدواریم که در این دوره از جشنواره شاهد جشنواره‌ای امیدبخش برای سینمای کشور باشیم.

داوود نژاد: امیدوارم به لیاقت‌ها و شایستگی‌ها جایزه داده شود

علیرضا داودنژاد کارگردان سینمای ایران نیز طی سخنانی گفت:‌ امیدوارم سینمای ما امنیت پیدا کند و هر کسی پول،دلار یا ملک دارد به سینما بیاید و بگویند که می‌خواهند سالن بسازند یا فیلم تولید کنند.

داودنژاد در ادامه گفت: ما یک بازار فیلم‌های ویدیویی داریم که قاچاقچی‌ها بر آن مسلط هستند. در این بخش 30، 40 مخاطب داریم که بیشتر از یک میلیون آن‌ها با آثار ما سرو کار ندارند، بقیه هم توسط شبکه‌های ماهواره‌ای به تاراج رفته‌اند ولی این‌ها باید به سمت ما برگردند. و امیدوارم  این احساس برای علاقه‌مندان به سینما بوجود آید که جوایز جشنواره فجر به شایسته‌ها داده شده است و تا روزی که لیاقت‌ها و شایستگی‌ها جانشین وابستگی‌ها نشود و افراد به اتکای لیاقت‌هایشان به فرصتی دست پیدا نکنند، به جایی نخواهیم رسید.

صدرعاملی: جشنواره با چنگ و دندان حفظ شده است

بنابراین گزارش، رسول صدرعاملی کارگردان سینمای ایران طی سخنانی گفت‌: جشنواره فیلم فجر مهم‌ترین رویداد عرصه سینما و فرهنگ کشور ما است. از 15 سال پیش این رویکرد مهم بوده و همچنان هم مهم است. از آن زمان جشنواره با چنگ و دندان حفظ شده و هیئت‌های ناظر تلاش کرده‌اند تا این رویداد بسیار مهم را حفظ کنند. برای هیئت انتخاب و هیئت داوری و عوامل برگزاری جشنواره آرزوی موفقیت می‌کنم.

فرخ نژاد:جشنواره فجر حکم سال تحویل سینما را دارد

در ادامه این مراسم حمید فرخ‌نژاد بازیگر طی سخنانی گفت:‌ رسم است در آغاز سال نو دعا می‌کنند، من هم برای سینما دعا می‌کنم. آرزو می‌کنم سینماگر امنیت داشته باشد و با جابجا شدن مدیران حالش بهتر شود نه اینکه مجوزش توقیف شود و نتواند مجوز بگیرد.

فرخ‌نژاد در ادامه افزود: سینما از آن دست مقولاتی است که منتقد قدرتمند بی‌سواد زیاد دارد و امیدوارم از این پس فیلم‌هایی که مجوز دارند توسط یک نفر در یک شهرستان دیگر پایین آورده نشوند.

فرخ نژاد همچنین گفت: سینما را به چشم برانداز نگاه نکنیم چرا که بالاترین آمار کسب افتخار متعلق به سینماست، با سینما محترمانه‌تر برخورد کنیم چرا که کشورهای کوچک حوزه خیلج‌فارسی کورو کورور پول خرج می‌کنند تا وجاهت ما را داشته باشند؛ اما ما آنچه را کار دارم قدرش را نمی‌دانیم.

در ادامه این مراسم، پوستر اصلی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر توسط پوران درخشنده و انیسه شاه‌حسینی رونمایی شد.

همچنین مسعود فراستی و رسول صدرعاملی نیز پوستر بخش بین‌الملل (جام جهان‌نمای سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر) را رونمایی کردند.

 پوستر بخش نگاه نو و سینمای سعادت نیز توسط محمدرضا عباسیان، جمال امید و هومن بهمنش رونمایی شد و در پایان این مراسم نیز سایت رسمی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر رونمایی شد.

در این مراسم علاوه بر پوسترهای جشنواره، سایت سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نیز رونمایی شد و قرار است تا 10، 12 روز آینده بخش انگلیسی آن نیز رونمایی شود.

در این مراسم علاوه بر مسئولان جشنواره فجر، سینماگران از جمله علیرضا شجاع‌نوری، حسین زندباف، محمدحسین لطیفی، منوچهر شاهسواری، آتوسا قلم‌فرسایی، محمدرضا عرب، ابراهیم داروغه‌زاده، امیر سیدزاده،‌سیدضیاءالدین دری، داریوش فرهنگ، مینو فرشچی حضور داشتند.

انتهای‌پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران