بهانه‌های تازه آمریکا برای دشمنی با ایران


بهانه‌های تازه آمریکا برای دشمنی با ایران

خبرگزاری تسنیم: آمریکایی ها و صهیونیست ها به خوبی آگاه هستند که در صورت دست از پا خطا کردن چه بر سر رژیم صهیونیستی و منافع منطقه ای آمریکا خواهد آمد. به همین خاطر است که گام به گام قصد دارند تا این سیاست خود را دنبال کنند و به آن دست یابند.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، آمریکایی ها و برخی کشورهای هم پیمان او پس از توافق اولیه ای که در ژنو انجام شد، ادعا می کنند که قابلیت های هسته ای ایران را مهار کرده اند. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در فعالیت های هسته ای خود هیچگاه دنبال تولید سلاح هسته ای نبوده است. ایران از این فناوری تنها برای مصارف علمی، پزشکی، نیروگاهی و مصارف صلح آمیز استفاده کرده است. پیشرفت های هسته ای ایران تاکنون در همین راستا بوده وهیچ انحرافی در آن وجود ندارد.

اما آمریکا همواره فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را تهدیدی برای امنیت رژیم صهیونیستی و صلح جهانی تبلیغ کرده است.

آمریکایی ها برای این که این موضوع را در افکار عمومی کشورهای منطقه و جهان القا کنند، اقدامات تبلیغاتی و رسانه ای گسترده ای را انجام داده اند، درکنار این اقدامات، تهدیداتی است که آنها علیه مردم ایران اسلامی انجام می دهند. آمریکایی ها همیشه از روی میز بودن گزینه نظامی سخن می گویند.

این سیاست تهدید حتی پس از توافق هسته ای که میان ایران و 1+5 انجام شد، از روی میز برداشته نشد.

چرایی این ماندگاری تهدید نظامی که همواره بر سر فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران روی میز بوده است، نشان می دهد که موضوع هسته ای تنها یک بهانه برای آمریکا است که ایران همواره در فشار و تهدید قرار داشته باشد. اکنون که توافقی حاصل شده است تا در زمان 6 ماه از زمان توافق، موضوع هسته ای ایران که از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی پرونده سازی شده حل شود، این بهانه از دست آمریکایی ها بیرون آمده و اکنون بهانه ای دیگر تراشیده شده است که البته، در دستور اهداف دراز مدت کاخ سفید گنجانده شده بود و اکنون رونمایی شده است.

اکنون تنها موضوع گفت وگو میان ایران و 1+5 تنها و تنها هسته ای است و این مساله باید به عنوان تنها بحث و گفت وگو میان ایران و 1+5 جریان داشته باشد. فراتر از آن هیچگاه نباید مورد نظر و توافق تیم هسته ای ایران قرار بگیرد. اگر درخواستی فراتر ازموضوع هسته ای از سوی کشورهای 1+5 مطرح شد سخن قاطع رهبری که فرمودند؛ «مذاکرات با 6 کشور صرفا در موضوع هسته ای است و لاغیر» پاسخ محکمی خواهد بود که تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان از آن استفاده خواهند کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای پیش بینی می کردند که آمریکایی ها پس از آن که به توافقی درباره موضوع هسته ای دست یابند پا را فراتر گذاشته و دیگر بهانه های خود را رو خواهند کرد.

به همین خاطر بود که ایشان در دیدار دانشجویان و دانش آموزان به مناسبت 13 آبان امسال بیان کردند؛ «سوابق عملکرد آمریکا نشان می دهد، موضوع هسته ای تنها بهانه ای برای ادامه دشمنی با ایران است... بنابراین مساله هسته ای بهانه ای بیش نیست و فرضا اگر روزی این مساله با عقب نشینی ما حل شود، آنها برای ادامه دشمنی با ایران عزیز، ده ها بهانه دیگر از جمله پیشرفت های موشکی، مخالفت ملت ایران با رژیم صهیونیستی و حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت را مطرح می کنند.»

اکنون از سوی مقامات سیاسی و نظامی آمریکا موضوع پیشرفت های نظامی و دفاعی به ویژه پیشرفت های بزرگ موشکی ایران، به عنوان بهانه ای دیگر مطرح شده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داشته، پیشرفت های نظامی ایران باعث شده است تا این تهدیدات عملیاتی نشود. اگر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به قابلیت های حال حاضر که چشم گیر است، دست نمی یافت، آمریکا و رژیم صهیونیستی کوچک ترین درنگی به خود راه نمی داد و اقدام به حمله نظامی به خاک ایران می کرد.

قدرت و توان بالای نظامی و دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره علاوه بر بازدارنگی، پشتوانه ای قوی و قاطع برای دیپلماسی کشور بوده است تا در مقاطع گوناگون مذاکره کنندگان تیم هسته ای بتوانند، با این پشتوانه از حقوق ملت ایران دفاع کنند.

همانگونه که آمریکا از سیاست تهدید نظامی در کنار دیپلماسی استفاده کرده است جمهوری اسلامی ایران هم هیچگاه این توانایی و قدرت نظامی و دفاعی خود را که دستاورد داخلی در شدید ترین تحریم ها به دست آمده، از دست نخواهد داد. از دست دادن چنین توانایی بزرگی در دنیای بی قانون و بی رحم کنونی، مساوی با شکست در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی.

آمریکایی ها و صهیونیست ها به خوبی آگاه هستند که در صورت دست از پا خطا کردن چه بر سر رژیم صهیونیستی و منافع منطقه ای آمریکا خواهد آمد. به همین خاطر است که گام به گام قصد دارند تا این سیاست خود را دنبال کنند و به آن دست یابند.

پاسخ ایران به تهدیدات صورت گرفته هیچگاه نمادین نخواهد بود. پاسخ ها آنقدر قاطع، سریع و حساس خواهد بود که، درد آن برای رژیم صهیونیستی و منافع آمریکا در منطقه فلج کننده و کشنده خواهد بود. آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی همواره به این پاسخ های فرمانده کل قوا باید توجه ویژه داشته باشند و آن را آویزه گوش خود کنند که، «آمریکا اگر دست از پا خطا کند، حرکت انرژی در منطقه به خطر می افتد»، اسرائیل دست از پا خطا کند، تل آویو و حیفا را با خاک یکسان می کنیم.»

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon