کتاب راهنمای نگارش و ویرایش به چاپ بیست و نهم رسید

کتاب راهنمای نگارش و ویرایش به چاپ بیست و نهم رسید

خبرگزاری تسنیم: کتاب «راهنمای نگارش و ویرایش» برای بیست‌و‌نهمین بار از سوی موسسه انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، کتاب «راهنمای نگارش و ویرایش» برای بیست‌و‌نهمین بار از سوی موسسه انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) چاپ و منتشر شد.

چاپ جدید این کتاب، با افزوده‌ها و تغییرات بنیادین و به قلم محمدجعفر یاحقی، استاد دانشگاه فردوسی و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی و دکتر محمد مهدی ناصح، استاد دانشگاه فردوسی به بازار عرضه شده است.

این کتاب در شش بخش نکات اساسی قواعدرسم‌الخط فارسی، سجاوندی( نقطه گذاری)، چگونگی استفاده از اعداد و ارقام، روش تحقیق و پژوهش علمی, و ویراستاری و آماده‌سازی متن برای چاپ، را به مخاطبان آموزش می‌دهد.

در بخشی از این کتاب آمده‌ است: «ما برآنیم که خط هم به مانند زبان و ادبیات، میراث ملی و معرّف هویت فرهنگی هر ملت است، بنابراین، آشفتگی و بی‌سر و سامانی در قلمرو خط را روا نمی‌دانیم. البته تحول و دگرگونی و همگامی با شرایط تاریخی و فرهنگی هر عصری لازمه بقا و سربلندی خط و زبان است و هرگز نمی‌توان از آن سر باز زد یا به بهانه حفظ هویت فرهنگی بر تحول و تکامل و یا تعامل آن با تحولات نوین راه بست.»

چاپ نخست این اثر که در سال 1363 و به منظور استفاده موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس منتشر شده بود، در سال‌های گذشته، مورد استفاده و استقبال طیف وسیعی از مخاطبان دانشگاهی قرار گرفته و از این رو بارها بازنگری و چاپ شده است.

کتاب «راهنمای نگارش و ویرایش» در قطع وزیری، در شمارگان 3 هزار نسخه چاپ و در فروشگاه‌های موسسه انتشارت به‌نشر در اختیار عموم علاقه‌مندان قرار گرفته‌است.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon