آخرین خبرها از سه پروژه رضا میرکریمی

آخرین خبرها از سه پروژه رضا میرکریمی

خبرگزاری تسنیم: تدوین «امروز» تمام شده است و هنوز آهنگساز پروژه انتخاب نشده. «حق سکوت» در حال انجام مراحل فیلمبرداری است و نگارش طرح اولیه داستان زندگی «شهید همت» برای یک نسخه سینمایی به پایان رسیده است. این روزهای میرکریمی این‌گونه می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نام سیدرضا میرکریمی کارگردان مشهور سینمای ایران این روزها، با سه پروژه سینمایی گره خورده است.

«امروز» یکی از مهمترین فیلم‌های امسال جشنواره فجر در در حال تکمیل مراحل فنی است. میرکریمی تدوین «امروز» را خودش به پایان رسانده است، صداگذاری فیلم توسط علی علویان در حال اتمام است و میرکریمی همچنان در حال گوش دادن به نمونه‌های پیشنهادی گروه‌های جوان موسیقی برای انتخاب فیلم است.

«امروز» با فیلمبرداری هومن بهمنش و بازی پرویز پرستویی؛ یک فیلم پرامید برای جشنواره امسال است.

این در حالی  است که فیلم دیگری به نام «حق سکوت» به تهیه‌کنندگی میرکریمی در حال انجام مراحل فیلمبرداری برای رسیدن به جشنواره فجر است .فیلمبرداری این فیلم در تهران در حال انجام است و بیش از نیمی از کار انجام شده است.«حق سکوت» داستان یک روحانی است و خلاصه داستان واضح‌تری از این فیلم منتشر نشده است.اما تجره دلچسب میرکریمی در تهیه و تولید دو فیلم «تاج‌محل» و «خسته‌نباشید» در جشنواره دوره قبل، امیدها برای تماشای یک نمونه اجتماعی خاص دیگر در جشنواره امسال زنده نگه می‌دارد.

اما این همه پروژه‌هایی نیست که به رضا میرکریمی محدود می‌شود. پروژه بعدی میرکریمی ساخت زندگی «شهید همت» است و قرار است میرکریمی برای اولین بار از فضای فیلم‌های اجتماعی روز فاصله بگیرد و ژانر سینمای دفاع مقدس را هم تجربه کند. این برای اولین بار است که زندگی شهید همت، از مهمترین و محبوب‌ترین سرداران شهید دوران جنگ قرار است در یک قطع داستانی و سینمایی روایت شود.

آخرین خبرها از پروژه «شهید همت» میرکریمی حاکی از این است که طرح اولیه و استخوان‌بندی داستان این فیلم توسط محمدرضا گوهری به نگارش درآمده است. علاوه بر اینکه 

گوهری تا  بیش از نیمی از نسخه اولیه داستان سردار خیبر را نوشته است و پیش‌بینی می‌شود که میرکریمی از سال آینده پیش‌تولید آن را آغاز کند.

اگر این مهمترین پروژه دوران زندگی سینمایی میرکریمی نباشد قطعا یکی از مهمترین تولیدات این دهه سینمای ایران است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران