نقش بورس در موفقیت خصوصی‌سازی کتاب شد

نقش بورس در موفقیت خصوصی‌سازی کتاب شد

خبرگزاری تسنیم: "نقش حقوق شرکت‌ها و بازار بورس در موفقیت خصوصی‌سازی" عنوان کتابی است که توسط مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ کتاب "نقش حقوق شرکت‌ها و بازار بورس در موفقیت خصوصی‌سازی" در هشت فصل توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی منتشر شد.
در این کتاب محمود باقری، به بررسی نقادانه قوانین مربوط به شرکت‌ها و بازار سرمایه با توجه به مباحث خصوصی‌سازی پرداخته‌ است.
تجربه و مبانی فلسفی و اقتصادی خصوصی‌سازی،‌ زیرساخت‌های حقوقی خصوصی‌سازی و توسعه نهاد‌های اقتصادی (با تکیه بر مفهوم شرکت)، رابطه خصوصی‌سازی و بازار تاریخچه تحولات و چارچوب‌های حقوقی انواع بازار سرمایه و خطرات خصوصی‌سازی کاستی‌های نظام سرمایه‌داری و ناکارآمدی زیرساخت‌های حقوقی آن  عنوان‌های فصل اول تا چهارم این کتاب است.
فصل‌های پنجم تا هفتم این کتاب نیز به بررسی طرح مباحث مربوط به  ظهور حقوق اقتصادی، ‌ روش‌های ایجاد هماهنگی میان سیاست‌های شرکت‌های تعاونی و مبانی حقوق بازار اوراق بهادار،‌  تعارض حقوق عمومی بازار اوراق بهادار و حقوق رقابت  پرداخته است.
بر اساس این گزارش، در فصل نهم نیز، مباحث کتاب جمع‌بندی و از آن‌ها نتیجه‌گیری شده و نویسنده راهکارهایی از جمله تغییرات و یا اصلاحات مبنایی در اندیشه سیاسی و اقتصادی،‌ تغییرات هماهنگی قوانین موجود و تغییرات درونی در قوانین خاص را در زمینه حل مشکلات و بهبود وضع ارایه کرده‌ است.
انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه