آینده مستندسازی امیدوارکننده است/تعامل شبکه مستند با مستندسازان تغییر کند

آینده مستندسازی امیدوارکننده است/تعامل شبکه مستند با مستندسازان تغییر کند

خبرگزاری تسنیم:مرتضی رزاق کریمی، تهیه‌کننده مستند «خاطراتی برای تمام فصول» گفت: به آینده مستندسازی ایران امیدوارم چون دوره‌های فراز و نشیب بسیاری را طی کرده است. برآیند کلی جریان مستندسازی کشور مثبت است.

مرتضی رزاق کریمی، تهیه‌کننده مستند «خاطراتی برای تمام فصول» درگفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم درباره جشنواره سینماحقیقت گفت: امسال یکی از بهترین دوره‌های جشنواره است که با حضور فیلمسازان شایسته برگزار می‌شود. به نظر می‌رسد که شور و نشاط بر جشنواره حاکم است. در روز نخست جشنواره چهره‌های معتبر سینمای مستند در اینجا حضور دارند. به نظر می‌آید انگیزه‌های جدی برای ارائه آثار جدید وجود دارد.

وی در مورد کیفیت آثار ارسال شده به هفتمین دوره جشنواره سینما حقیقت افزود: باید به دقت فیلم‌ها را ببینیم. من بخشی از فیلم‌ها را خارج از جشنواره و در موقعیت‌های دیگر دیده‌ام و می‌دانم فیلم‌های بسیار خوبی هستند. امیدوارم در دوره هفتم به پختگی و بلوغ کافی برسیم.

این مستندساز که موفق به کسب جایزه بزرگ شهید آوینی شده است درباره نقش و کارکرد شبکه مستند در فرآیند مستندسازی عنوان کرد: این شبکه و کل صداوسیما با مشکلات زیادی روبرو هستند.به نظرم شبکه مستند باید با نگاه جدید به سمت فیلمهای مستند باکیفیت برود و به برنامه‌سازی تلویزیون نپردازد.

رزاق‌کریمی در ادامه تصریح کرد: شبکه مستند باید توجه جدی به مستندهای حرفه‎ای داشته باشد و بدنه جدی سینمای مستند را جذب کند. به نظرم اهمیت دادن به مستندسازان فقط در بحث بودجه خلاصه نمی‌شود. این شبکه در نحوه تعامل با مستندسازان باید تعدیل نظر کند.

وی درباره آینده مستندسازی گفت: به آینده مستندسازی ایران امیدوارم چون دوره‌های فراز و نشیب بسیاری را طی کرده است. برآیند کلی جریان مستندسازی کشور مثبت است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران