مقاومت ایران عامل موفقیت در مذاکره با ۱+۵/ تأثیرات توافق ژنو پس از نشست وین مشخص می‌شود

مقاومت ایران عامل موفقیت در مذاکره با 1+5/ تأثیرات توافق ژنو پس از نشست وین مشخص می‌شود

خبرگزاری تسنیم: یک عضو گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با بیان "به غرب و آمریکا بی‌اعتمادیم" گفت: تأثیر توافقات ژنو پس از اتخاذ تصمیم‌گیری‌ها در نشست وین مشخص می‌شود.

عباس عراقچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، اظهار کرد: صددرصد به غرب بی‌اعتمادیم و اگر اعتماد داشتیم که مذاکره نمی‌کردیم چرا که مذاکره بین دو طرفی صورت می‌گیرد که به هم اعتماد ندارند و از طریق مذاکره می‌خواهند نسبت به هم اعتمادسازی کنند.

وی با بیان اینکه ان‌شاءالله بعد از شروع گام نخست توافق که در وین کارشناسان درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنند تبعات و آثار گام نخست توافق آشکار می‌شود.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران در 1+5 تصریح کرد: این آثار و تبعات هم در حوزه اعتمادسازی و هم در زمینه رفع تحریم‌ها بوده و امیدوار هستیم پس از تصمیم‌گیری‌های کارشناسی وین آثار و تبعات این توافق مشاهده شود.

وی تأکید کرد: مقاومت ملت ایران در طول 10 سال گذشته و رهبری داهیانه و خردمندانه مقام معظم رهبری عوامل کلیدی موفقیت ما در مذاکرات اخیر بوده باید این موفقیت را به مردم ایران تبریک گفت.

معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه در پاسخ به این سؤال "آیا خواسته نهایی غرب و آمریکا از ما تعلیق و تعطیلی تأسیسات هسته‌ای خواهد بود؟" گفت: مشخصات مرحله نهایی در توافق ژنو به‌روشنی ذکر شده که در مرحله نهایی تمامی تحریم‌ها برداشته می‌شود و برنامه غنی‌سازی ایران با محدودیت‌هایی که بر اساس توافق دوطرف برقرار شده ادامه پیدا می‌کند و حقوق و تکالیف دو طرف محترم شمرده می‌شود تا اقدامات شفاف‌سازانه و اعتمادسازانه صورت گیرد.

عراقچی با اشاره به صحبت‌های اخیر سران غربی و آمریکایی مبنی بر پایدار ماندن مسئله حقوق بشر و حمایت از تروریسم با وجود توافق هسته‌ای تأکید کرد: توافق ژنو به‌معنی حل همه مشکلات میان غرب، آمریکا و ایران نبوده و اختلاف نظرهای ما در بسیاری از مسائل جهانی نسبت به آنان ادامه پیدا می‌کند و دشمنی نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: ما در یک موضوع مورد اختلاف که بحث انرژی هسته‌ای بوده مذاکره کرده به یک مجموعه راه‌حل‌ها رسیدیم و این به آن معنی نیست که همه مشکلات ما با غرب و آمریکا حل شود.

انتهای پیام/ب*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon