عراقچی: تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا خلاف توافقنامه ژنو است

عراقچی: تحریم‌های خزانه‌داری آمریکا خلاف توافقنامه ژنو است

خبرگزاری تسنیم: معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با انتقاد شدید از وضع تحریم‌های جدید آمریکا علیه چند شرکت ایرانی گفت: این بازی‌های دوگانه و سردرگمی که مشاهده می‌شود اصلاً به‌نفع فضای مذاکراتی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی تسنیم، معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید ضدایرانی از سوی دولت آمریکا گفت: این بازی‌های دوگانه و سردرگمی که مشاهده می‌شود اصلاً به‌نفع فضای مذاکراتی نیست.

سیدعباس عراقچی در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبر ساعت 14 تلویزیون در واکنش به اعمال تحریم علیه چند شرکت ایرانی اظهار داشت: ما در چند روز گذشته بعد از توافق، به‌نوعی با یک سردرگمی و عدم تصمیم‌گیری به‌ویژه توسط دولت آمریکا مواجه بودیم؛ به‌طوری که از یک‌سو در کنگره تلاش می‌کردند جلوی تحریم‌های جدید را بگیرند و از سوی دیگر با حرکتی که دیشب انجام دادند، خزانه‌داری آمریکا تعدادی شرکت‌های جدید را به لیست تحریم‌ها اضافه کرد.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: به‌نظر ما این بازی دوگانه یا سردرگمی که مشاهده می‌شود اصلاً به‌نفع فضای مذاکراتی که داریم نیست و خلاف روح تفاهم‌نامه توافق ژنو است.

عراقچی افزود: البته آمریکایی‌ها مدعی هستند که این اقدام، اجرای تحریم‌های گذشته است و این شرکت‌ها را به‌دلیل این‌که تحریم‌های گذشته را نقض کرده‌اند، به لیست تحریم‌ها اضافه می‌کنند ولی به‌نظر ما در شرایط فعلی و در شرایطی که قرار است در یک فضای همکاری حرکت کنیم، چنین اقدامی اصلاً سازنده نیست.

وی گفت: ما به‌شدت انتقاد داریم و این را یک رویکرد غیرسازنده و خلاف حسن‌نیت می‌دانیم و در حال حاضر در حال ارزیابی هستیم و ان‌شاءالله عکس‌العمل مناسب را هم انتخاب خواهیم کرد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت