سه جوان به خاطر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در قزوین جان باختند

سه جوان به خاطر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در قزوین جان باختند

خبرگزاری تسنیم: مدیر مرکز عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین از مرگ سه جوان به علت مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در باغ های اطراف یکی از روستاهای قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، علی فخار سلیمانی اظهار کرد: به دنبال تماس فردی با اورژانس در ساعت 19:33 شامگاه 18 آذر 1392 و اعلام بیهوش شدن سه نفر در آلونکی واقع در یکی از باغ های اطراف روستای شیداصفهان، هر چند امدادگران پایگاه اورژانس اقبالیه موفق شدند مسیر سخت 16 کیلومتری تا محل حادثه را در 22 دقیقه طی کنند، اما در بررسی صحنه حادثه مشخص شد، به علت استفاده از منبع گرمایی غیر استاندارد (آتش) این سه نفر جوان – که 17 ، 18 و 21 ساله بودند – به علت  مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن، جان باخته و دچار جمود نعشی شده اند.

وی با اشاره به اینکه، این افراد، برای گرم کردن آلونک از آتش و ذغال استفاده کرده بودند افزود:به علت تولید گاز بی رنگ و بی بو منوکسیدکربن، این افراد ابتدا دچار خواب آلودگی شده و با ایجاد مسمومیت کامل، گرفتار مرگ شده و به نظر یکی از قربانیان در حین خواب آلودگی متوجه اوضاع شده و سعی در باز کردن درب و دور کردن ظرف آتش کرده بود که در همین حین دچار سوختگی از ناحیه دست شده بود و موفق به بازکردن درب هم نشده بود.

مدیر مرکز عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین با این توصیه به شهروندان که با رعایت نکات ایمنی، خود و اعضای خانواده را از مسمومیّت با گاز مونوکسیدکربن( قاتل خاموش) دور کنند، تصریح کرد: این گاز با بدسوزی وسایل آتش زا مانند ذغال، بخاری گاز سوز و چراغ های نفتی تولید می شود و چنانچه فردی در یک محیط در بسته با این وسایل گرمازا قرار بگیرد دچار مسمومیت با آن می شود.

وی با اشاره به اینکه علائم مسمومیت، با خواب آلودگی شروع شده، با علائمی مانند تهوع،استفراغ و سختی تنفس ادامه یافته و در نهایت مرگ اتفاق می افتد،افزود: بهترین اقدام کمک های اولیه در اینگونه حوادث، بیرون کشیدن مصدوم یا مصدومان از فضای اتاق، باز کردن درب و پنجره ها و دور کردن منبع گرمایی غیر استاندارد است.

فخار‌سلیمانی خاطرنشان کرد: باید به یاد داشت که فرد کمک کننده باید بلافاصله با شماره 115 اورژانس تماس بگیرد تا انتقال مصدوم یا مصدومان به مرکز درمانی به سرعت انجام شود.   

انتهای پیام/ ب

                                
                      

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon