وصیت‌نامه شهدا در آموزش و پرورش بوشهر تدوین می‌شود

وصیت‌نامه شهدا در آموزش و پرورش بوشهر تدوین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای آشنایی دانش‌آموزان استان بوشهر با آرمان‌های شهدا وصیت‌نامه شهدا تدوین و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، خلیل رضایی عصر امروز در مراسم یادواره شهدای دانش‌آموز شهرستان جم با اشاره به اینکه شهدا با جان نثاری و حماسه آفرینی عزت و افتخار به ارمغان آوردند، اظهارکرد: در 8 سال دفاع مقدس دانش‌آموزان و فرهنگیان استان بوشهر به یاری دیگر رزمندگان شتافتند و582 تن از آنان در این راه به افتخار شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه یادواره شهدا با هدف و انگیزه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و آشنایی نسل جوان با رشادت‌ها و ایثارگری‌های آنان برگزار می‌شود تصریح کرد: شهدا راه حق و صراط مستقیم یافتند و ادامه دادند و ما اینک امروز باید تداوم دهنده راه این الگوهای عشق وایثار باشیم.

این مسئول، شهدا را مظهر اقتدار و استقلال نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: سربلندی، عزت و قدرت کشور ایران اسلامی در دنیا مرهون جانفشانی و ایثارگری‌های شهدای ما در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه دانش‌آموزان و فرهنگیان مهم‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، استمرار انقلاب و زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها دارند خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود با برگزاری یادواره شهدا این واقعیت‌ها به نسل جوان منتقل شود.

رضایی ، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان را یک ضرورت دانست و گفت: برای آشنایی دانش‌آموزان استان بوشهر با آرمان‌های شهدا وصیتنامه شهدا تدوین و در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

وی  افزود: هم‌اکنون نسل جوان تشنه شنیدن خاطرات دوران جبهه و هشت سال دفاع مقدس و آشنایی با سیره شهداست و ما مسئولان وظیفه داریم زمینه ارتباط نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی را با نسل‌های اول و دوم که همان انقلابیون، شهدا، جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس هستند را برقرار کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon