ساکنان ۳۰ روستای سقز هم چنان در محاصره برف

ساکنان 30 روستای سقز هم چنان در محاصره برف

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز گفت: با تلاش شبانه‌روزی مأموران راهداری ارتباط ۲۴۶ روستای سقز با مرکز شهرستان برقرار شده ولی ۳۰ روستا کماکان در محاصره برف هستند.

نادر فخری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، اظهار کرد: بارش برف سنگین که به صورت مداوم به مدت چهار روز با کولاک شدید در محورهای مواصلاتی و کوهستانی این شهرستان ادامه داشت سبب اختلال در تردد و مسدود شدن 960 کیلومتر از راه‌های روستایی این سقز شده بود.

وی گفت: هم‌اکنون راه‌های ارتباطی 30 روستای این شهرستان در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر مسدود باقی مانده است که ظرف 24 ساعت آینده این راه‌ها نیز بازگشایی می‌شود.

فرماندار سقز تصریح کرد: با بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی برون‌شهری امکانات و تجهیزات برف‌روبی از این محورها به مناطق روستایی انتقال می‌یابد تا کار بازگشایی راه‌های روستایی تسریع پیدا کند.

وی ارتفاع برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و روستایی این شهرستان را بیش از یک متر اعلام کرد.

فخری گفت: در حال حاضر و با توجه به یخبندان دو شب گذشته در این شهرستان معابر سطح شهر سقز بازگشایی شده و مشکلی از لحاظ تردد وجود ندارد.

وی افزود: دمای شهر سقز شب گذشته 22 درجه زیر صفر بوده و روند این سرما افزایش مصرف گاز را به دنبال داشته که انتظار می‌رود مردم در مصرف صرفه‌جویی کنند تا با قطعی گاز مواجه نشویم.

فرماندار سقز سرمای هوای سقز در این مقطع را، در ده سال گذشته بی‌سابقه دانست و افزود: دمای هوا در سقز تنها در سال 85 در آذرماه به 14 درجه زیر صفر رسیده بود.

انتهای پیام/ ق

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon