هیئت پارلمانی اروپا بدون هماهنگی مجلس به تهران دعوت شده/ آقایان پاسخگوی دیدار آنها با عناصر فتنه باشند

هیئت پارلمانی اروپا بدون هماهنگی مجلس به تهران دعوت شده/ آقایان پاسخگوی دیدار آنها با عناصر فتنه باشند

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که هیئت پارلمانی اروپا بدون هماهنگی مجلس به تهران دعوت شده است، خواستار پاسخگویی درباره دیدار این هیئت با عناصر فتنه شد.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم در خصوص حضور هیئت پارلمانی اروپا در ایران و دیدار این هیئت با نسرین ستوده و جعفر پناهی از فعالان  فتنه 88 گفت: متاسفانه دعوت از این هیئت و حضور آنها در تهران از طرف مجلس شورای اسلامی نبود؛ آقایانی که اینها را بدون هماهنگی مجلس دعوت کرده‌اند، باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه ما اکنون چیزی با عنوان هیئت پارلمانی دوستی اروپا در مجلس نهم نداریم و این مربوط به مجلس هشتم بوده است، اظهار داشت: عده‌ای از نمایندگان مجلس هشتم کار دعوت از هیئت پارلمانی اروپا را انجام داده بودند و ما در مجلس نهم هیئت دوستی ایران و اروپا نداریم.

عضو کمیسیون امنیت مجلس خاطرنشان کرد:کسانی که مقدمات حضور این هیئت در تهران را فراهم کرده بودند اکنون باید پاسخگوی دیدار آنها با نسرین ستوده و جعفر پناهی باشند. مطمئنا مجلس شورای اسلامی این موضوع را به جد پیگیری می‌کند و اینگونه اقدامات سبب می‌شود که افرادی که به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند، سوءاستفاده بیشتری کنند و میدان را برای عرض اندام عقاید و افکار خود مناسب ببینند.

به گفته آصفری، سال گذشته نیز هیئت پارلمانی اروپا قصد حضور در تهران و دیدار با عناصر فتنه را داشت که با مخالفت ما در مجلس نهم مواجه شدند اما امروز باید کسانی که آنها را به ایران آوردند، پاسخگوی این اقدام خلاف قانون هیئت پارلمانی اروپا در دیدار با عناصر فتنه، باشند.

وی با بیان اینکه باید مجلس و وزارت اطلاعات پاسخ مناسبی برای این رفتار هیئت پارلمانی اروپا در تهران داشته باشد، در پاسخ به این سوال که آیا این دیدار با هماهنگی مجلس صورت گرفته یا خیر؟ اظهار داشت: خیر، من این را تائید نمی‌کنم اما کسانی که این هیئت را برای حضور در تهران دعوت کردند باید پاسخگوی برنامه‌های آنها نیز باشند.

عضو کمیسیون امنیت مجلس در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی با جدیت این موضوع را پیگیری خواهد کرد و باید خود مجلس نیز در خصوص دعوت از آنها و همچنین دیدارشان با عناصر فتنه نیز پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon