پیمانکاران از دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب دارند

پیمانکاران از دولت 30 هزار میلیارد تومان طلب دارند

خبرگزاری تسنیم:دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه پیمانکاران ۳۰هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند گفت: امیدواریم با بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید مشکلات در این بخش برطرف شود.

محمد عطاردیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه بخشودگی جرایم کارفرمایان بدهکار به تامین اجتماعی اقدام مثبت وعاقلانه است گفت: بدهکاری به تامین اجتماعی موجب افزایش درآمد سازمان می‌شود.

وی با انتقاد از اینکه فرصت تعیین شده برای بخشودگی جرایم کم است، اظهار داشت: با طرح بخشودگی جرایم کارفرمایان، آنها به سرعت حساب‌هایشان را تسویه و بدهی خود را پرداخت می‌کنند، این کار تنها موجب افزایش درآمد تامین اجتماعی می‌شود.

عطاردیان با اشاره به اینکه بخشودگی جرایم کارفرمایان از طرح‌های سال گذشته بوده است افزود: سال گذشته این پیشنهاد را مطرح کرده بودیم اما متاسفانه مشکلات متعددی به وجود آمد به منجر به حرف‌وحدیث‌هایی شد و هیچ کارفرمایی فرصت پرداخت و تسویه حساب پیدا نکرد.

دبیرکل کانون عالی انجمنهای صنفی کارفرمایی ایران درباره اینکه آیا با بخشودگی جرایم کارفرمایان وضعیت تولید و بازدهی کارگران بهبود می‌یابد تاکید کرد:  کارفرمایان با دادن بدهیهای خود، هم کارگران و هم خود را منتفع می‌کنند؛ این اقدام در تولید تاثیر غیر مستقیم دارد و در مدیریت مجموعه یا بنگاه‌ها تاثیر گذار است.

عطاردیان محیط کسب و کار را ناسالم دانست و اظهار  داشت: متاسفانه بخشی از مشکلات کارفرمایان با دولت است چرا که دولت قرارداد کار منعقد می‌کند اما سهم خود را پرداخت نمی‌کند.  بانک‌ها وام‌های گران قیمت پرداخت می‌کنند  و این در حالیست که محیط کار مساعد نیست و پول کارفرما وصول نمی‌شود.

 عطاردیان با انتقاد ازقانون کار گفت: اگر قانون کار با لحاظ سه جانبه گرایی اصلاح شود مشکلاتی مانند انعقاد قرارداد سفید امضا و کوتاه مدت برای کارگران برچیده خواهد شد. اینکه شنیده می‌شود، انعقاد قراردادهای سفید امضا هر روز در حال افزایش است به دلیل مشکلاتی در قانون کار است.

دبیر کل کانون عالی انجمنهای صنفی کارفرمایی ایران با اشاره به اینکه پیمانکاران 30هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند گفت: امیدواریم با بهبود فضای کسب و کار و رونق تولید مشکلات در این بخش برطرف شود.

به گزارش تسنیم،براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، مهلت بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان سازمان تأمین‌اجتماعی که تا 19 دی‌ماه سال‌جاری است، تمدید نخواهد شد.طبق قانون بخشودگی جرائم، واحدهای اجرایی مکلفند قبل از تاریخ 92/10/19 نسبت به پرداخت و یا ترتیب پرداخت بدهی‌های معوقه خود اقدام و از بخشودگی جرائم مربوطه برخوردار شوند.

 انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه